Gå till innehåll

siemens logo!


Cyruz

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Vet att det är några här på forumet som kör med siemens logo för att styra sin utrustning...

Jag har också planer på att bygga ett styrsystem baserat lpå en logo, är det någon som känner att han vill dela med sig av sina program så man kan få kika lite på dom, och eventuellt använda delar av dem för att slippa skriva allt själv från början??

Till en början kommer jag nog mest bara styra vattenpåfyllning och ljus, samt kanske en matningsknapp för att stänga av pumparna en bestämd tid vid matning, men det kommer väl byggas ut mer med tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett flera på amerikanska eBay (ebay.com). Men man får vara mycket noggrann med att kolla efter rätt modeller... Finns en uppsjö olika varianter med spänningar å liknande. För att få fler träffar kan du söka över hela världen, för de förekommer även frekvent på de europeiska sajterna. Vet nån vad de kostar nya?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går att köpa på t.ex. solar... tror du har mer nytta av relä-kunskap än datorvana, om du programmerar i läge "ladder" så är det som att rita ett elschema, där du sätter ut reläkontakter och relä-spolar och sedan sammanbinder dem. (enkelt förklarat)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...