Lill-Burt Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Mitt i allt tittade den krabban fram..hmmDen är riktigt rädd vilket man märker i slutet av filmen...men vad är det för en krabba?Nånting man borde ta ur karet?kika lite på reeflex & tycker det ser ut som denhär Citera
nike83 Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 http://se.reeflex.net/tiere/1120_Actaeodes_tomentosus%20%28H.%20Milne%20Edwards,%201834%29.htm sådana krabbor är nu portade i mitt kar! de drar in en massa grejer och försöker käka dem!du får väl se vad den gör! den verkar bara käka "skit" från sanden, då är de väl bra! Citera
Laggeman Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Jag har en sådan i länken i mitt kar, och den har än så länge skött sig fint vad jag vet. Den på filmen ser ut att ha mycket större klor än min.Krabbor är opportunister som äter vad som bjuds, ger man dom ett smörgåsbord så kommer de säkerligen att tugga i sig det. Citera
jernis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jag hade 2 såna i mitt kar. Dom var riktigt coola, knalla omkring o höll sig mest till små grottor, man kunde se en klo komma viftandes lite då o då så jag gillade dom starkt, tills jag satt en dag o titta på vår lilla pallet kirurg (Barnens Doris) som var riktigt rolig. Lika förvirrad som i filmen och riktigt nyfiken på allt. Så tittar jag bort i 10 minuter för att sedan sitta o stirra vidare på Akvariet.. Men var är Doris? Helt borta. fattar inge alls. kollar runt / bakom akvariet i alla sump fack etc men helt borta.. Vafan?. fram med Ficklampa o lyser i alla små grottar som finns lite här o var.. Och helt plötsligt så glimmar någe Blått till.. I en av grottorna sitter 2 Termit kräftor o kalasar på lilla Doris..Jag vet att dom bara gjorde vad dom kunde för att få mat o överleva men det blir väldigt dyr mat för mig att köpa till dom./ Jernis. Citera
Lill-Burt Postat 15 september 2010 Författare Postat 15 september 2010 ok..tack för alla svar!Är lite sugen på att föra över den i mitt andra kar på 160l + 40l sump sen när det är inkört 1 månad.Krabban har ju växt som fan på en månad...när vi först såg han så var han liten & brunaktigmen man ska väl nog fundera ordentligt då den är svårfångadSkaffa ju 2 fiskar nyss men efter 1 dygn så var vår gul blåa frökenfisk död inne bland stenarna & halvt uppäten...vet dock inte om den dog av stress eller om krabban har tagit den för den va helt ute & simmade & sen efter att varit borta 3 timmar såg man bara stjärten av fisken inne bland stenen.blåarmade eremiten åt också på kadavret.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.