Gå till innehåll

Var kommer du ifrån?


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Jag hade 2 såna i mitt kar. Dom var riktigt coola, knalla omkring o höll sig mest till små grottor, man kunde se en klo komma viftandes lite då o då så jag gillade dom starkt, tills jag satt en dag o titta på vår lilla pallet kirurg (Barnens Doris) som var riktigt rolig.

Lika förvirrad som i filmen och riktigt nyfiken på allt. Så tittar jag bort i 10 minuter för att sedan sitta o stirra vidare på Akvariet..

Men var är Doris? Helt borta. fattar inge alls. kollar runt / bakom akvariet i alla sump fack etc men helt borta.. Vafan?.

fram med Ficklampa o lyser i alla små grottar som finns lite här o var.. Och helt plötsligt så glimmar någe Blått till..

I en av grottorna sitter 2 Termit kräftor o kalasar på lilla Doris..

Jag vet att dom bara gjorde vad dom kunde för att få mat o överleva men det blir väldigt dyr mat för mig att köpa till dom.

/ Jernis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok..tack för alla svar!

Är lite sugen på att föra över den i mitt andra kar på 160l + 40l sump sen när det är inkört 1 månad.Krabban har ju växt som fan på en månad...när vi först såg han så var han liten & brunaktig

men man ska väl nog fundera ordentligt då den är svårfångad

Skaffa ju 2 fiskar nyss men efter 1 dygn så var vår gul blåa frökenfisk död inne bland stenarna & halvt uppäten...vet dock inte om den dog av stress eller om krabban har tagit den för den va helt ute & simmade & sen efter att varit borta 3 timmar såg man bara stjärten av fisken inne bland stenen.blåarmade eremiten åt också på kadavret..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...