Ragman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Jag tycker Tropical marin pro reef är helt suvuränt. Bra värden på mg och Ca + alla viktiga elements mm Väldigt snabblösligt med.får väl ta o inhandla en spann av detta o testa då Citera
Laggeman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Min senaste spann salt var TM Bio-Actif, extremt nöjd med saltet. Fast billigt vet jag inte om det var, men helt klart det bästa jag testat än så länge, och då har jag ändå hållit Deltec's H2Ocean högt förut då det också funkade klockrent för mig.Review: http://reefbuilders.com/2010/03/23/tropic-marin-bio-actif-salt-reviewed/ Citera
Ragman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 var hittade du detta saltet? får prova det sen. har dock 2 spannar olika salt nu så det räcker väl ett tag till. tetra och rscp Citera
Laggeman Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 Jag vill minnas jag köpte det från Oceanakvarium, men kan inte svära på det. Det är så länge sen nu och jag har lite bekymmer med minnet ibland tyvärr. Citera
atropos Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 var hittade du detta saltet? får prova det sen. har dock 2 spannar olika salt nu så det räcker väl ett tag till. tetra och rscpHur fungerar tetra saltet ?? någon som vet värdena hur mg och ca är ?priset är ju nästan halva än om man tar redsea saltet Citera
Ragman Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 Hur fungerar tetra saltet ?? någon som vet värdena hur mg och ca är ?priset är ju nästan halva än om man tar redsea saltethar inte mätt parametrarna på det men det e jäkligt lättlöst iaf. har kört read sea nu i några veckor för att bli av med spannen o mina värden har rasat när jag mätte igår (vattenbyte varje vecka) nitrat 2-5fosfat 0mg 1080calcium 360ph 8kh 4salthalt 1.23så det blir till o byta mer vatten idag Citera
DaTrucka Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 När ni blandar nytt vatten och mäter detta, lägg då in värden mm i följande tråd.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=27643 Citera
Crillo Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 Obs att TM Bio-Actif innehåller kolkälla, så man bör nog ha det i åtanke om man kör med någon annan kolkälla redan. Samt att skumma ordentligt, som det också påpekas i reefbuilders artikel.Lite off topic då det är långt ifrån billigt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.