kojje Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Tjena Tänkte bara fråga vad ni matar era anemoner medoch hur ofta ?Jag har nyligen köpt mig en Heteractis magnifica som ser mycket fin ut detta är mitt andra försök den första jag köpte var i dåligt skick när jag fick den och tyvärr dog nu har jag läst på en del så det inte ska bli några misstag Alla svar jag får tackar jag för // Johan Citera
Botan Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Jag brukar mata min med räkor/artemia och mysis. Fungerar bra. Men i början när han kom åt han inte på flera dagar men efter ett tag, så åt han med god aptit. Matar ca. 1-2 ggr per vecka. Han har levt nu i 1 1/2 år. Lycka till!! Citera
milk Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 som sagt, räkor och andra köttigare föda. När jag hade clowner och anemon matade clownerna själva anemonen med bitar man stoppade ner i akvariet. Citera
kojje Postat 26 september 2010 Författare Postat 26 september 2010 OK tackarHur vet man att en anemon är mätt och nöjd?Jag har matat den nu 2ggr med mysis// Johan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.