milk Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Undermatningen idag kom inte mandarinen fram, han brukar alltid vara framme så började se efter den i akvariet, efter att jag konstaterat att han inte är i akvariet så började jag leta i sumpen ifall han råkat åka ner där, men inga framsteg där heller.Då går tankarna till att han hoppat ur, men har glasskenor runt om akvariet så tänkte att de vore ju väldigt akrobatiskt isåfall. men mycket riktigt hittade jag hnoom helt uttorkad, lyckligtvis rörde han på läpparna så ett tecken av liv fanns det ju. i med honom i akvariet igen och nu ligger han på botten och flämtar. hoppas verkligen han klarar sig. Citera
Reuben Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Hur länge klarar sig fiskar ur vattnet egentligen? Verkar som att det är ofta folk hittar sina fiskar på golvet och att de återhämtar sig helt!EDIT: Håller tummarna för lillen Citera
milk Postat 21 september 2010 Författare Postat 21 september 2010 Ingen aning faktiskt, började själv fundera!han var helt stel av torrhet och lite dammig också, han påminde mig om att täda bakom karet.. :-) nu är han mer återhämtad iaf men grön på ena sidan (har en fläckig mandarin) och blå på andra, kan då konstatera att mandariner är fina som blå också :-) Citera
Reuben Postat 30 september 2010 Postat 30 september 2010 Hur gick det med stackaren:)? Återhämtade han sig? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.