Dimorb Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Någon som vet ifall den funkar med koraller?Har läst på lite olika sidor och på någon stog det att den inte var revsäker och på en annan att den gick super bra med de flesta koraller.Den knatten som jag har tittat på är idag 4 cm och enligt sidorna jag har besökt så skall den kunna bli 40 cm.Tacksam för snabba svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 japp den blir mycket stor, har haft en på 25 cm och inte mycket var stilla i det karet, varken stenar eller koraller. men den åt aldrig på koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 jag har haft en,käkade upp två räkor,tuggade även sönder en korall,så den åkte tillbaks till handlarn,min var av en annan färgvariant! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Denna gylta byter också färg när den blir större, ganska tråkig faktiskt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Nja. Den är fin men den blir STOOOOR.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 15 december 2004 Författare Dela Postat 15 december 2004 Men skulle man kunna anta att den är revsäker på ett sådant sätt att den inte äter upp koraller utan enbart lever rövare i burken.Kanske den blir farlig för sina medinvånare efter ett tag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Jag tycker denblir finare som vuxen om den blir som på bilden ovan... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 15 december 2004 Författare Dela Postat 15 december 2004 Funderar på att köpa den vilket inte gör så mycket efter som den nu är så liten.Problematiken kommer om den äter på korallerna. Den stundande storleken gör inget då jag har en stor burk och lätt kan skicka den vidare till en ännu större.Dock så kan det blir lite problem att få upp den om den skulle få för sig att äta på korallerna.Ca 180 kilo sten och en gylta som nu är ca 4 cm är ju inte det lättaste. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 koraller är kanske inte så farligt men de lägre djuren stryker nog åt rätt så omgående. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Funderar på att köpa den vilket inte gör så mycket efter som den nu är så liten. Problematiken kommer om den äter på korallerna. Den stundande storleken gör inget då jag har en stor burk och lätt kan skicka den vidare till en ännu större. Dock så kan det blir lite problem att få upp den om den skulle få för sig att äta på korallerna. Ca 180 kilo sten och en gylta som nu är ca 4 cm är ju inte det lättaste. den var hemsk att få upp,som tur var gömde den sig i en sten på natten,då fick jag upp den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 16 december 2004 Författare Dela Postat 16 december 2004 Crille: Vad tycker du om dess revsäkerhet?Du sa att den tuggade på en del av dina koraller.Vilka?mvh Andre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 16 december 2004 Dela Postat 16 december 2004 det var en tubastrea nåt slag,det var hos handlarn,när jag lämnat tillbaks den ser ut som den har "skraptänder" upptill!men en vacker fisk är det,helt klart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 20 december 2004 Dela Postat 20 december 2004 Jag har en. den går helt utmärkt ihop med både koraller andra lägre djur samt andra fiskar rätt lustig fisk som gräver ner sig så bara huvudet sticker upp ibland. Jag kan rekomendera den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.