Gå till innehåll

Musla som är brun!!


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

Jag va och köpte en mussla i fredas som ja tycket är lite för brun. om musslor blir bruna beror det väl på att den får för lite ljus, men i mitt fall så tror ja inte att den får för lite, frågan är om den fick för lite i butiken och blev brun där.

Den ska vara blå eller den är blå också men den borde bli helt blå.

hur lång tid tar det för den att ändra färg?

köpte den i täby.. om det är till nån hjälp

//hansson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Färgen på musslor, koraller och även fisk kan se annorlunda ut genom sidan på karet jämfört med att titta på dem genom vattenytan, eller påsen man tar hem dem i.

Har man optiwhite så är likheten väldigt lik, oavsett hur man tittar på dem. Kör man med acryl eller ännu vitare glas så blir det som att se genom vattenytan, ingen missfärgning alltså.

För att se ännu fler färgvariationer så är det enkelt att göra en snabb sökning med hjälp av valfri sökmotor, då ser du att det finns en oändlig variation av färger:

http://www.google.se/images?q=tridacna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar..

Jag läste nån stans att om dom får för lite ljus så breder dom ut sig mer och blir då mer brunare.. men den är blå och fin om man tittar uppifrån.. det är väl bara ja som är ute och sycklar som vanligt.. ska försöka ta en bild på den och lägga upp.. lite lättare för ett att se..

Du King Louie kommer du i håg namnet på muslan som du köpa nyligen i täby?

kan vara kul att googla muslan tänkte ja..

tack på förhand..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...