Gå till innehåll

Anthias


adddo

Rekommenderade inlägg

Har läst det jag kunnat hitta här om anthias, det verkar som de flesta har dåliga erfarenheter av dem.

Är det ingen som har lyckats hålla ett gäng vid liv?

Skulle gärna vilja ha ett litet stim av dessa otroligt vackra fiskar. Men är lite orolig över vad jag läst här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft ett "stim" på 3 fiskar sedan ett tag.

Eller "stim" är väl att överdriva då den minsta fisken har försvunnit på något mystiskt sätt.

Har i vilket fall 2 st som nu har varit i livet i några månader.

Dock verkar de inte alls lika aktiva som tidigare och alla fighter inom gruppenhar upphört.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade 1+4(eller kanske 5) under ett bra tag i mitt kar, hade aldrig några problem, väldigt trevliga firrar! Sen sålde jag karet och strax efter flytten dog hanen, hur det gick sen vet jag inte...

Men de åt det mesta och var ganska aktiva, jag matade även lite med golden pearls, det kanske gjordemer än jag trodde. Mitt kar var på 670l, tror de behöver lite plats, jag tror också det kan vara bra att skaffa några stycken så slipper man problem med aggressioner.

Hanen var en lustig prick, låg ofta och vilade på nån sten i karet, men när han såg en så blev han genast aktiv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker nog att anthiasen verkar svårare eftersom dom behöver mat flera gånger om dagen annars så kommer dom att bli passiva och deras matsmältning kommer sluta att fungera.

I dderas natur letar dom mat hela tiden vilket dom inte gör i akvarium eftersom det inte finns.

Så om anthias börjar ligga på stenar eller botten så bruka det leda till döden efter ett tag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...