Gå till innehåll

Elos Nya Expertline Phosphat och Potassium!


saltishenke

Rekommenderade inlägg

Beställde lite rolligt från Elosusa i måndags fick det i dag :

Elos nya Expertline Phosphate High resolution 48 $ och Expertline Potassium High resolution 37$ Och en burk SV1 Fishfood Med b-glucan 14$ och en del annat roligt !

Testerna ska hålla Lab kvallite och är deras stora nyheter nu !

Allt ligger i snygga lådor och alla teströr är i glas och dubbla sprutor ,skedar nålar mm ser väldigt seriöst ut men för dom pengarna ska detväll vara så eller ?

Ska jämföra med lite i veckan mot andra tester och se.

Testerna kommer om dom kommer hit ligga runt ca400-500:- och maten runt ca200:- .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gram fiskmat är det för de 200:-?

Foder är en sån grej som jag personligen tycker får kosta om man märker uppenbar skillnad.

När jag höll på med odling av ciklider och malar var NLS ett sånt "premiumfoder".

"Testerna håller labbkvalitet"?

Hur många tester kan man göra för den kostnaden?

Kan det bli mer eller mindre titrering? Eller hur fungerar dessa Elos tester?

För mig är det oviktigt om det glasrör, snygga lådor med mera. Det viktiga är att man kan lita på de tester man använder sen om det är Salifert eller Elos det kvittar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gram fiskmat är det för de 200:-?

Foder är en sån grej som jag personligen tycker får kosta om man märker uppenbar skillnad.

När jag höll på med odling av ciklider och malar var NLS ett sånt "premiumfoder".

"Testerna håller labbkvalitet"?

Hur många tester kan man göra för den kostnaden?

Kan det bli mer eller mindre titrering? Eller hur fungerar dessa Elos tester?

För mig är det oviktigt om det glasrör, snygga lådor med mera. Det viktiga är att man kan lita på de tester man använder sen om det är Salifert eller Elos det kvittar.

Det är 50 gram och dom har lagt ner mycket på att ta fram ett bra foder det liknar aquatic naturs granulat och är mycket foder i den snygga aluminium burken hehehehehehehe !!!!

Enligt instruktionen Mäter man phosfate mellan 0,008-0.14 ppm och potassium mellan 0-400 ppm och hur många tester det är till det står inte någon stans men jag kan ju säga att regenserna mm är 3 gånger så stora som salifert tex.

Snygga lådor mm vet jag inte är något kunder vill betala för men Elos kör stenhårt på Design och kvalite så jag tror ju inte dom gör SKITprodukter dom har ett eget laboratorium där dom testar och tar fram produkter och dom är väldigt noga med att allt deras namn sitter på är bra grejer !

Sen är det klart att dom som ALLA andra saftar på priserna och det finns ju folk som vill betala mer för desig och ett speciellt märke för att det är det bästa som finns kolla bara Elos mini vs rsm 130d priset säger ju sitt men å andra sidan är ju rsm bara dålig plast och inte noga testat tex kassa fläktar och dålig belysning mm vill man ha kvalite så kostar det !

sen är ju inte alltid det dyra bäst men Elos är i en klass för sig själva.

Ett ex jag felade en plast grej till durson dom express skickade en från italien med Ups på 1 dag till mig utan något tjafs och inte nog med det dom skickade med ett komplett kopplingskitt !

Jag har nu väntat i 3 veckor på Deltec fick grejerna därifrån i går och det var bara två små gummibitar till min kylare som jag ovanpå allt fick betala frakten på !

Jag är en helnöjd ägare av ett Elos och har inget att klaga på ÄN !

Testerna ska som sagt jämföras med andra och se om dom är så bar som utlovas av Elos och sen skadar det ju inte med snygga lådor hehehehehe.............

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Oj det låter ju riktigt lovande. fosfat testet liknar ju ganska mycker rowa pro testet så de funkar nog bra. potassium antar jag är kalium efter som jag läste i en annan tråd att du hade fått hem ett sånt ;) så det ska bli intressant och höra hur det funkar sen när du använt några gånger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...