Gå till innehåll

Tidskrävande?


ralle1424

Rekommenderade inlägg

Hela beror på hur seriöst du vill köra och lite grann vad du vill köra för något.

Finns de som säkert lägger en timma+ om dagen och finns de som inte gör mer än att mata firrarna och gör ett vattenbyte på 10% varannan månad.

Finns fiskar som kräver väldigt mycket arbete (sjöhästar tex) men kör du ett akvarium met ett par anemoner, ett par clownfiskar och några koraller behöver det inte vara så mycket arbete bortsätt från att mata varje kväll och tömma skummaren några gånger i veckan.

Själv kan jag inte säga men lägger typ 1 timma om dagen bara i forumet =D.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen till forumet skulle jag då vilja säga!

Akvarie storlek beror ju lite på vad för fiskar du skall ha. Och oftast så är det ju så att ju större ju dyrare bir allt.

Köper du ett beg akvarie från en som lägger ner så kan du spara mkt pengar mot om du köper nytt.

2-300 liter kan väl vara ok storlek om du vill ha några kirurger tex. Många saltvattens fiskar kräver ofta rätt stora akvarier så man får ha lite koll på vilka som passar in innan man köper dom.

Jag råder dig till att läsa på mkt om saltvattens akvaristik och vad det innebär innan du startar ett akvarie då det finns mkt saker att tänka på vid uppstartande av karet.

Hoppas vi på forumet skall kunna hjälpa dig med de frågor du har.

Välkommen

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Reuben sa så beror det väl på. Men är inte hela poängen med en hobby att det SKA vara tidskrävande?

Om man inte pillar med akvariet (skötsel, förbättringar osv) så vill man titta på det och om man inte gör det så lägger man tid på att läsa och lära sig ännu mer. Det finns ingen gräns för hur mycket man kan lära sig om saltvatten och det som hör till.

Det jag vill säga är att man ska inte fråga sig hur mycket tid det kräver utan hur mycket tid man har att lägga på sin hobby.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...