Gå till innehåll

Hålplacering


Trollsvans

Rekommenderade inlägg

Har nu fått nya akvariet, och mätt upp lite saker.

Det sitter då redan två hål i botten, det lilla (närmast hörnet) för 16 mm genomföring, och det andra för 25 mm en bit ut i karet.

Karets mått är 140x56x58.

Funkar det att sätta 40 mm hålet ungefär i den grå cirkeln, eller är det något mer jag behöver tänka på?

Minsta avstånd till kanten?

Då 25mm-hålet är placerat lite udda (karet har tidigare varit sötvatten och då kopplat till ytterfilter i de nuvarande hålen), så får det ledas in i avrinningshörnet med en genomföring även där, men det är ett mindre problem (detta ska då vara reservröret, och 40mm ska vara durso).

post-3839-14468920593602_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut mitt ena hål i karet är bara 20mm från kanten. STORT fel från tillverkningen men ser ingen risk med detta mer än att jag fick karva ut från ställningen lite granna.

Så räkna med ställningens tjocklek och nån cm till innan hålets ytterdiameter.

Jag hade nog hällre satt hålet bakom det andra (25mm)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken är ju att 25mm-röret ska ledas in i avrinningsboxen via en 90gradersböj och en genomföring, sen en 90graders till så får det sticka upp rakt sen och fungera som reserv.

Wrang:

Hur menar du med "rakt bakom"?

Menar du att jag ska sätta dom på samma linje, eller att jag ska ha durson 20+ cm ut i karet?

(25mm sitter ju 28 cm ut från både kortsida och långsida)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...