Mickss Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Hej Stod och tittade på min igelkott idag och såg att det va små vita prickar på alla fenor. Kan han vara sjuk ? eller såg jag fel ? Är i övrigt väldigt mycket framme och äter som han ska. Och om nu ni tror att det är vita prick vad ska jag göra ??-sjuk Citera
miriam Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Hej Stod och tittade på min igelkott idag och såg att det va små vita prickar på alla fenor. Kan han vara sjuk ? eller såg jag fel ? Är i övrigt väldigt mycket framme och äter som han ska. Och om nu ni tror att det är vita prick vad ska jag göra ??-sjukGi fisken ro og for litt extra, gjerne med vitamin tilegg, det gjorde jeg og fiskene ble veldig fine, Citera
milk Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 igelkottar är kända för att vara lättdrabbade av vitaprick precis som andra blåsfiskar, koffertfiskar och vissa kirurger. uvc-ljus är näst intill ett måste. Citera
Mickss Postat 25 oktober 2010 Författare Postat 25 oktober 2010 Jag andvänder uvc dyngnet runt men det så svårt att veta om han är sjuk. Då han äter bra och simmar konstant. Så finns det nått annat man kan märka på fiskar som har vita prick? Citera
nike83 Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 hur stor kar har du och hur stor är fisken? hur länge har du haft fisken? har den haft några problem tidigare? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.