salta wille Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Ja, det undrar jag om man kan känna någon skillnad, mot vanligt Jozzo koksalt! Mataffärerna säljer ju havsalt och då borde ju Instant Ocean & Read Sea och alla andra fabrikat också funka?Någon som testat?Det händer ju att man har slut på vanligt matlagningssalt och då är det ju enkelt att ta akvariesaltet! Citera
Carl Barks Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Är säkert mycket mindre skadligt än alla E-nummer vi får i oss i all färdigmat vi stoppar i oss! Citera
MariaL Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Det tycker jag inte att du ska göra...innehåller nog lite alltmöjligt.. Citera
Ted-m Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 jag tar alltid en liten sup av akvarievatten (salt) när jag byter vatten.Lite ofrivilligt men men.Sen vem får inte lite saltsmak i munnen när man blandar salt av dammet.Jag tror inte det är så farligt.Dock så skall man inte använda salt på allt.Även om Wilhelm kanske vill ha det till glass och maränger. Citera
Lasse Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Akvarietsaltet är i princip det samma som indunstat havssalt men med en del ämnen som försvinner vid indunstningen tillsatta (framförallt kalcium, magnesium och karbonater). Skulle utan vidare använda det i matlagning om jag stod utan normalt havssalt.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.