Josv1973 Postat 4 november 2010 Postat 4 november 2010 Hej!Jag undrar om glasros tar sin mat och drar in det i hålet där den växer? Jag har upptäckt en glasros i ett hål i stenen. När jag matade mina fiskar så såg jag att glasrosen tog lite mat och försvann i i hålet. Jag är nästan säker på att det är en glasros. Tack på förhand. Citera
hakki Postat 4 november 2010 Postat 4 november 2010 Har ganska svårt att tro att glasrosorna skulle "äta" något.. Har läst mig till att dom gör som dem flesta korallerna, lever på fotosyntes och filtrerar vattnet och snor näringen.Det du kan göra för att lättare bli av med en glasros, är att placera ett platt föremål (ganska litet) över denna. Då kommer glasrosen att flytta på sig så den får solljus.Och har du tur då kan du lätt plocka bort den!Lycka till Citera
Ragman Postat 4 november 2010 Postat 4 november 2010 glasrosor äter absolut. när jag matade min drake så snodde en glasros en hel räka som var lika stor som glasrosen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.