Neostar Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jag har börjat få grön alg bildning på glaset i karet, skrapar men det kommer bara mer, vad ska jag göra åt det, vad har jag för allternativ ?Tacksam för all hjälp jag kan få =) Citera
Claes_A Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Det trista och enkla svaret är just det du redan gör - skrapa.Det lite längre svaret är att om näringsnivåerna sjunker så minskar grönalgstillväxten. Citera
Neostar Postat 9 november 2010 Författare Postat 9 november 2010 Jaha då blir de till att skrapa varje dag då tack för snabbt svar Citera
DaTrucka Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Skrapan är det snabbaste och effektivaste.Alger på rutan kan man nog aldrig bli utan helt, men med tiden behöver man inte skrapa lika ofta.Något som kan underlätta lite är att minska ljustiden något. Citera
Vandal Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 minska ljustiden som DaTrucka säger, om det går, dra ner på matningen... Citera
Rasken Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jag har hört många säga (och provat själv) att höja magnesiumet till 16-1700 så löser sig en del alg-problem, förutsatt att belysningen inte är gammal och att näringen är på acceptabla nivåer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.