Gå till innehåll

Vad är detta


kladd3

Rekommenderade inlägg

Först och främst så hoppas jag att detta inlägg hamnade på rätt ställe.

Har under de senaste dagarna börjat hitta lite konstiga saker som inte fanns i akvariet innan.

Skulle vilja veta om något om dessa är farliga eller inte. Tror även jag har glasrosor men de är små små så jag för inga bra bilder på dem det är väl bara att vänta och se.

post-5427-14468920713333_thumb.jpg

post-5427-14468920713553_thumb.jpg

post-5427-14468920713745_thumb.jpg

post-5427-14468920713929_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst så hoppas jag att detta inlägg hamnade på rätt ställe.

Har under de senaste dagarna börjat hitta lite konstiga saker som inte fanns i akvariet innan.

Skulle vilja veta om något om dessa är farliga eller inte. Tror även jag har glasrosor men de är små små så jag för inga bra bilder på dem det är väl bara att vänta och se.

Har exakt likadant som bild tre, det är vita genomskinliga armar som kommer ut ur hål. Ser att du också har så..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skivanemoner är ju en koraller, det ser ut att vara discosoma http://www.reeflex.net/kategorie/70.html där kan du kolla på flera arter av dom. De är snälla, växer bra och ibland skapar dom en fin "bädd" av skivor på LSen.

Svamp filtrerar vattnet från det den anser vara mat, något som du inte har något emot för den skadar inget annat och kan utgöra föda för andra djur så som fiskar.

Ormsjöstjärnor i den där storleken är ingen fara. Det finns vissa arter som när dom blir lite större kan ge sig på levande byten. Annars äter dom mest saker som redan dött, vilket också är önskvärt efter som de då binder upp ämnen som annars skulle sprida sig i ditt vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du skrev tidigare att du har glasrosor också, det är inget att oroa sig för när dom är små. Jag hade 1 glasros i ca 1 år innan jag tog bort den. Dom är inte parasiter och allt vad nu folk anklagar dom för, utan bara en jäkel på att sprida sig när det väl finns rätt förutsättningar och kan vara svåra att bli av med.

När du bara har ett par stycken är de riktigt lätta att bli av med. Jag använde mig av ett medel som heter Aptasia-X och det sprutar man i munnen på dom så är dom inte längre ett problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...