Gå till innehåll

Vad händer med dom sandvändande eremiterna?


Exxec

Rekommenderade inlägg

Köpte 4 sandvändande eremiter såg ut som Diogenes klaasi för ungefär en månad sedan. Var grymt nöjd med hur dom arbetade på i karet.

Idag var sista skalet tomt. Såg igår att den sista verkade ha ömsat skal den var väldigt rosa mot vad den brukar vara, och gömde sig så fort något kom i närheten.

Matar med dust fodder, flingor, f1/f2 pellets, mysis och nu när dom dött börjar sanden se smutsig ut igen, så jag tror inte dom svält.

Övriga innevånare i karet verkar må bra, Haft en tricolor eremit i sedan v.3 som är kvar. Enda möjliga boven som jag ser det är mina pistol räkor som enligt reeflex ska kunna attackera eremiter.

Enda värden som växlar snabbt i mitt kar (Som jag vet ;)) är KH och då runt 0.5. Har haft koll på pH då jag buffrar KH med bikarbonat.

Övriga innevånare i karet som verkar må hur bra som helst.

Turbo snäcka x 5

Alpheus parvirostris - Pistolräka x 2

Clibanarius tricolor - Eremit krabba - Denna har varit med sedan v.3

Tridacna maxima - Mussla

Clibanarius erythropus - Eremit krabba x 2

Lysmata wurdemanni - Peppemint räka x 2

Lybia tesselata - Pom-pom krabba

Clown

Salarius

Tips? Bara att acceptera att dom inte funkar hos mig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte ett gäng i somras precis innan det vart som varmast. Alla gick bort under värmeböljan då jag hade närmre 29-30 grader i bruken över dagarna i ett par veckor. Jag misstänkte värmen som orsak. Dock var det inget annat som tog stryk. De kanske är känsliga för lite högre temperaturer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får heller aldrig den sortens eremiter att överleva nån längre tid. De kanske är känsliga för något

Jag pyttsar i lite Molybdenum och Strontium varje vecka annars har jag bara i Ca/mg/bikarbonat.

hur är det med tempen i burken?

25-26 grader.

Tycker det är så skumt att allt annat lever men just dom går åt, om det skulle vara nåt som jagar eremiter så borde tricolorn vara mer utsatt tycker jag eftersom den inte ens har någon stor klo och är mindre än många av dom var.

Kommer nog prova en patrull till, dom var roliga att kolla på och gjorde sanden hur fin som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...