Gå till innehåll

pepparmintsräka


Maria I

Rekommenderade inlägg

Har fått en hel del glasrosor eller glasanemoner när jag köppte min levande sten!

Så nu är frågan om man köper en pepparmintsräka äter den bara glasrosor och glasanemoner eller går den på minna andra anemoner också??

Vill ju inte att han skadar dom!

Vad händer när han har ätit upp alla!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte ett par för att bli av med mina glasrosor, hos mig fungerade det men sett många som det inte fungerat för. När jag köpte mina så stoppdae vi i en sten med glasrosor på i butiken och kollade om dom var intresserade.

Dom äter inte större glasrosor utan bara dom mindre och vad jag vet tar dom inga andra anemoner.

Annars äter dom det dom hittar bland levande sten och grus, mina äter flingor, små pellets, mysis och räkor. Allt tror jag :)

Väldigt skygga av sig, något jag hört ska bli lite bättre om man köper fler än typ 5.

Ser dom väldigt sällan i fullt ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Jag hade problem med glasrosor, minst 20 st i strl från mini till 5 cm. Skaffade en Lysmata kuekenthali (påminner om pepparmintsräkan) för det fanns inga pepparmintsräkor inne just då, hittade dock en pepparmintsräka en vecka senare och köpte den också. En knapp månad senare var mitt akvarium helt rent från glasrosor! :)

Som Exxec skriver så är de väldigt skygga, kommer ibland blixtsnabbt fram vid matning och försvinner igen. Matar dem inget extra och de verkar överleva...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...