Niclas Postat 21 december 2004 Dela Postat 21 december 2004 Hej alla! Jag skulle till o suga ren sanden från lite tråkiga brunalger som fläckat ner den, upptäcker då att sanden är som betong, nja kanske inte riktigt sååå hård men ändå. Vad beror detta lilla fenomen på? Är det kalkvattnet o kalreaktorn som dundrar i så mycket kalk att den binder sanden?. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 21 december 2004 Dela Postat 21 december 2004 Är 99% säker på detta. har haft liknande problem då jag inte lyckades få upp kalciumet och det bara sjönk och sjönk och det spelade ingen roll hur mycket jag tillsatte. Senare när jag skulle ta ur sanden så var det stora kakor av sand. Kalciumet fälles ut helt enkelt och sedimenterade istället för att tas upp i vattenmassorna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 21 december 2004 Författare Dela Postat 21 december 2004 Ok, då vet jag! Tack! Jag har svårt att hålla PH´t över 8 och har kört med kalkvatten ganska mycket senaste tiden. Hm.. Man kanske måste tackla PH problemet på annat sätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 december 2004 Dela Postat 21 december 2004 Sänk Ca. Om pH, Ca och KH är för högt faller kalk ut. Vill man ha högre pH måste man minska den ena eller bådade andra. Det går att göra en ekvation på det och jag har ett svagt minne av att jag sett en tabell någonstans på nätet. Om ingen annan hittar den får vi väl fråga Aerie. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 21 december 2004 Författare Dela Postat 21 december 2004 Ska mäta vad jag har för CA o KH idag.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.