Gå till innehåll

installera Tunze osmolator 3155 (nya model)


niki68

Rekommenderade inlägg

Jag har flyttat displeyen i den svarta korg på höger sida brevid akvarien där finns min 25L hinken (titta på bild), och det funkar .

Men om jag vill flytta displeyen under akvarium piper.

Om jag kommer med T5 nära hinken(displeyen) piper.

Du har rätt Partik !,men vad ska jag göra ?

Men just nu funkar så jag vågar inte göra någoting,tills nån duktig pers. kommer och titta hemma hos mig.

/nicola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du löst problemen?

Går kablen från belysningen nära styrenheten, nivåkännaren eller dess kablar? Det låter som att magnetfältet från armaturen stör ut svagströmskretsen.

//Patrik

Ja ettdera det eller också så har du en 230 volts ledning nära displayen (eller svagströmskretsen)

Se till att du inte har någon 230 Volts ledning nära svagströmmen så funkar det nog.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ettdera det eller också så har du en 230 volts ledning nära displayen (eller svagströmskretsen)

Se till att du inte har någon 230 Volts ledning nära svagströmmen så funkar det nog.

MVH Lasse

Jag menade samma sak som Lasse, fast han uttrycker sig bättre.

Du löser det precis som Lasse säger, flytta alla 230v ledningar så dom inte ligger nära svagströmskretsen. Kontrollera framförallt ledningen till armaturen eftersom problemet kommer när du tänder.

//Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack,Patrik o Lasse !

Jag har köpt idag en ny grenuttag 8-vägs (överspänininnings skydd ),för min var gammal.

Tog utt/inn dem 4 st. kablar från belysningen från svarta låda (se bild) och pipet försvan,men om jag rör lite grand på vita kablar från belysningen börjar pipet.

Dem vita kablar som sitter i svarta låda är ganska känsliga man måste hitta rätt plats för dem,om de sitter lite snett börja pipet.

Nu kan jag ha displayen tillsamans med belysningen låda (titta bild).

Själlva grenuttagen har jag flyttat bakom hinken mott vägen och den är halv meter från displayen.

post-5479-14468920813961_thumb.jpg

post-5479-14468920814159_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...