Nordin Postat 1 december 2010 Författare Dela Postat 1 december 2010 Bästa appen för Iphone som är akvarierelaterad är väl ändå GHL appen.Den verkar minst sagt fräsig, tyvärr har jag inget som kan styras med appen ännuSent from my iPhone4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 Tedb :Är det fortfarande så att appen bara är till ghl trean ? Du kanske sitter på någon rolig info om detta.Mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 Bästa appen för Iphone som är akvarierelaterad är väl ändå GHL appen.Japp men då måste man väll ha ghl 3Ang coralide ska man ta hem den till datorn först å sedan synka med iTunes?Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 Japp men då måste man väll ha ghl 3Ang coralide ska man ta hem den till datorn först å sedan synka med iTunes?Sent from my iPhone 3gs using Tapatalknope räcker med profilux 2 om man bara vill kunna läsa av har man 3 an så kan man även styra den. Det är skillnaden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 nope räcker med profilux 2 om man bara vill kunna läsa av har man 3 an så kan man även styra den. Det är skillnadenOkey och nätverks/internet kopplad ghl antar jag Faan faan får köpa på mig ett w-lan kort Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 ooups nu ligger metcrues kort illa till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 nope räcker med profilux 2 om man bara vill kunna läsa av har man 3 an så kan man även styra den. Det är skillnadenmen hursom , så måste man ha ghl2an kopplad mot dator o sen mot nätet för att "se" ?dvs man får skapa ett konto på marinemad , eller har jag hel fel ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 1 december 2010 Författare Dela Postat 1 december 2010 men hursom , så måste man ha ghl2an kopplad mot dator o sen mot nätet för att "se" ?dvs man får skapa ett konto på marinemad , eller har jag hel fel ?mvh manneJag har ingen som hellst aning om hur det fungerar men som jag förstog av det lilla jag läste så räckte det om den var uppkopplad mot internet, å sen via appen ansluter du till den, förmodligen via ip eller liknande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 Jag har ingen som hellst aning om hur det fungerar men som jag förstog av det lilla jag läste så räckte det om den var uppkopplad mot internet, å sen via appen ansluter du till den, förmodligen via ip eller liknandeghl 2an kan inte kopplas direkt mot nätet.. dock går det med ghl 3an..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 men hursom , så måste man ha ghl2an kopplad mot dator o sen mot nätet för att "se" ?dvs man får skapa ett konto på marinemad , eller har jag hel fel ?mvh manneDu har rätt Manne men är 2an kopplad till dator via lan,wlan,USB eller rs232 så går det att ha en iPhone app till den via ett program som är kopplat till ditt marine mad konto . Jag anvender bägge sätten tillmin 3a Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 Mycket trevligt bildspel!Snart kommer det en hemmagjord symbolkarta på svenska:) Kan lägga upp en här om det är fler som inte är så hemma på Engelskan:$Behöver bara hjälp med 2 ord.Special careUnsuitableOm någon vill låna.Speciell skötsel och Olämplig?JAng coralide ska man ta hem den till datorn först å sedan synka med iTunes?Sent from my iPhone 3gs using TapatalkDet är nog det enklaste, då det är en map med bilder, ingen app som sådan.Du markerar mappen med bilderna och väljer att synka den vid nästa tillfälle. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 Det är nog det enklaste, då det är en map med bilder, ingen app som sådan.Du markerar mappen med bilderna och väljer att synka den vid nästa tillfälle.Coral IDÅ sen då blir det en mapp bland bilderna.. inge program att ha tycker jag. Delete Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sultanen Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 Det framgår ingenstans om apparna som läggs upp är för Android eller iOS. Tycker det bör edditeras in i varje inlägg där en app rekommenderas alternativt bör detta seppareras i två trådar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 2 december 2010 Författare Dela Postat 2 december 2010 Det framgår ingenstans om apparna som läggs upp är för Android eller iOS. Tycker det bör edditeras in i varje inlägg där en app rekommenderas alternativt bör detta seppareras i två trådar.Tycker verkligen inte det bör separeras in i två trådar, sen är det väll inte så hemskt att pröva om den finns för den som har Iphone/Android, eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 mycket trevlig tråd kan jag tycka.. hoppas det nu kommer mer info i tråden så den inte bara dör ut.. dom som lägger in ett app förslag kan väl lite lätt skriva till vilket os den är till.. inte svårare än så.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
knabbuziak Postat 7 december 2010 Dela Postat 7 december 2010 Tycker verkligen inte det bör separeras in i två trådar, sen är det väll inte så hemskt att pröva om den finns för den som har Iphone/Android, eller?Jag håller med dig Nordin! Sen är det ju så åxå att väntar man ett tag så är det ju inte omöjligt att en app som tidigare bara fanns för t.ex. iOS så kanske den dyker upp även till Android. Däremot kan jag tycka att det inte är fel att skriva vilket OS appen finns för för tillfället, så kan man ju kanske fylla på sen med kommentarer om den skulle dyka upp för andra OS. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2010 Dela Postat 7 december 2010 Finns det nått annat än Iphone eller IOS så de jag tipsar blir nog för dessa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 december 2010 Författare Dela Postat 7 december 2010 Hittat en till bra app för IPHONE(!!!!). Reefmaster Pro heter den, kostar 28kr.Innehåller lite av varje blandannat, Calculators,Water parameters,Event log. å mycket mer, gör det lätt att se ett diagram över sina vattenvärden så länge man skriver in dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2010 Dela Postat 7 december 2010 Hittat en till bra app för IPHONE(!!!!). Reefmaster Pro heter den, kostar 28kr.Innehåller lite av varje blandannat, Calculators,Water parameters,Event log. å mycket mer, gör det lätt att se ett diagram över sina vattenvärden så länge man skriver in dem Var det värt pengarna? Ta skärmdumpar så ser man lite mer.Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 december 2010 Författare Dela Postat 7 december 2010 Var det värt pengarna? Ta skärmdumpar så ser man lite mer.Sent from my iPhone 3gs using TapatalkSka fixa de (Y) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2010 Dela Postat 7 december 2010 Ska fixa de (Y)Nej behövd inte hittade på appz sidanhttp://itunes.apple.com/se/app/reefmaster-pro/id382988403?mt=8Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 december 2010 Författare Dela Postat 7 december 2010 Jo de finns dära, men kmr fler här . Finns fler grejer att göra där med, men har inte hunnit så långt ännu då jag tog hem de imorse:)Sent from my iPhone4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
knabbuziak Postat 9 december 2010 Dela Postat 9 december 2010 ReefMaster Pro verkar riktigt häftig... Hoppas nån kan knacka ihop den till Android åxå! Fram tills dess finns ju annars AquaCalculator till PC som jag är nöjd med för att kunna föra loggar. Saknar det där med invånarna dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 december 2010 Dela Postat 28 december 2010 Iphone Ta en titt på det här programmet:http://itunes.apple.com/se/app/aquarium-handbook-complete/id328570195?mt=8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 28 december 2010 Författare Dela Postat 28 december 2010 Håller på att hämta hem den appen för tillfället, kan återkomma med lite kommentarer om en stund Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.