Gå till innehåll

Fiskar till en karlskoga kub


kladd3

Rekommenderade inlägg

Håller på att fundera över vilka fiskar jag ska ha i mitt 70*70*70 kub för tillfället så har jag bara tre st clowner. skulle vilja ha någon form av stimfiskar samt någon större firre. Förslag någon gärna så färgglada som möjligt.

Men just nu är jag på jakt efter räkor och sniglar eller någon eremitkräfta. Hur många räkor kan man ha på en yta på 70*70? Någon putsräka hade jag tänkt kanske någon glasros ätande räka (pepparmintsräka tror jag att dom heter.)

Tänkte beställa från antingen thomas zoologiska här i karlskoga eller från C-life i örebro. Om ingen annan i närheten har något att erbjuda:).

Rekommendationer på både fisksorter och affärer här i närheten tas gärna emot,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med chromis är att de är fredliga stimfiskar när de är unga, men kan ta kål på varandra när de blir äldre.

Vi hade 5 från början, numera har vi endast 1 kvar...en riktigt snygg, med "spetsar" på bakfenan!

Har pratat om att skaffa flera, men vi inser att vår vackra chromis gör sig bäst på egen hand utan artfränder i karet!

Du kanske borde kolla på någon vacker dvärgkejsare, någon liten kirurg och kanske ett stim anthias av något slag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...