Gå till innehåll

Ni som använder...


Guest Andreas

Rekommenderade inlägg

....ytavrinning, hur gör ni för att undvika att om det blir stopp i nerröret från ytavrinningen (tex om vakuuumet tappas) och därmed returpumpen skulle överfylla huvud karet?????

smiley5.gif.smiley5.gif.smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt vad du menar med vakuumet? Är det ytavrinningslåda du syftar på?

Jag har byggt en kammare och har inte ytavrinnigslåda. Har ytavrinningskam fastklsitrat på kammarens övre glaskant, men även satt en grovmaskig filtervadd (klistrat glasbitar på insidan av kammaren som tar emot filtervadden och håller den på plats) som jag har satt högst upp i kammaren ifall nån nyfiken invånare skull trots anmodan klättra över kammen som sticker ut ovanför vattnet. Lite av dubbelgardering...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Innan jag kopplar in nivåvakten som ersätter avdunstningsvatten till sumpen tänker jag fixa en brytande nivåvakt i karet som stoppar returpumpen om ytan stiger.

Som det är just nu så räcker inte vattnet i returpumpsdelen av sumpen till för att överfylla karet. Det känns tryggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om min returpump går sönder så har jag lämnat plats för vattnet i huvudkaret så det ryms i sumpen.

Om ytavrinningen täpps till så får vattntet i sumpen ändå plats i huvudkaret. (Det sista facket med returpumpen i sumpen blir bara tömt)smiley2.gif.

Hellre en torr returpump i sumpen än att en ...smiley7.gifgranne undersparkar än i rumpen! smiley37.gif

JMA, THE ONE AND ONLY!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...