Gå till innehåll

RSM 250 nystart


darkis

Rekommenderade inlägg

Halloj,

vi har ju kört vårt RSM i ca 1 år nu och det här med dammet går ju ändå inte att undvika. Det är ju på samma sätt som i en dator. Utan räfflorna gör du det nog bara lättare att rengöra då jag brukar försöka med lite olika attriraljer på vårat för att få bort dammet i fläktarna. Är det bara de därbak du har moddat?

Hej Ninan!

Ja det är bara dom bakre som det är gjort på. Jag upplever inte alls samma ljudnivå med dom andra fläktarna (tack o lov).

Jag har fortfarande lite jobb att fila ner kanterna ordentligt för att göra dom ännu tystare.

Med vänlig hälsning

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej!

Dags för en uppdatering, precis hemkommen från egypten (phew!)

Hittade en balja på claes ohlson som passar perfekt in i skåpet under RSM karet, 80 liter vatten får plats så det blev utmärkt.

Har köpt Tunze 3155 osmolator som efter en del meck o trixande fungerar helt perfekt.

Karet har nu varit igång i 7 veckor ca och det känns redo att släppa ner lite invånare.

Det har kommit en hel del trådalger i akvariet, jag tänker skrubba bort det som finns på rutan (de flesta sitter där) samt köpa en städpatrull. Bör jag i övrigt se det som ett varningstecken eller räcker det som start? Ljuset är nu på i cirka 5 timmar (långsam uppgång)

Kommer göra ett 20 liters vattenbyte imorgon och sedan mäta dom viktigare värdena under en uppstart.

Med vänlig hälsning

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Hej!

Dags för en liten uppdatering!

Allt verkar flyta som det ska, har ställt en 80 liters plastbalja i skåpet för vattenpåfyllning, fungerar klockrent.

Istället för att fota eller berätta visar jag ett youtube-klipp på hur det går!

qLsoQyL-NOY

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...