Gå till innehåll

Skummare som aldrig skummar.


Jaonas

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har en invändig skummare (ferplast 550) i mitt 240 liters kar. Dock undrar jag varför jag i princip aldrig har något att tömma i koppen. I början fick jag göra det men de senaste veckorna (kanske månaderna) har jag inte fått ut en droppe. Jag har en hel del smuts på botten och har en del problem med smutsig hinna på ytan.

Det blåser på bra med bubblor inne i skummaren och det skummar bra på ytan om man lyfter koppen men ej tillräckligt för att nå upp i koppen.

Skummare går alltid upp och ner men nu är det för länge jag hade den härliga kännslan av att se allt skit försvinna när man tömmer koppen:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som sagt en invändig skummare och därför ej någon ytavrinning, ett jobbigare problem än man kan tro. Jag har ordentligt med cirkulation på ytan men det blir endå tjock hinna i kanter och hörnor där jag inte lyckats få lika direkt cirkulation.

Som fredik sa så blir det ju de redan renaste vattnet som skummaren matas med.. Får prova mig fram med lite cirkulation på botten riktad mot hörnan där skummaren sitter kanske.

Rengöringen tror jag är okej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...