Gå till innehåll

Liten kalkyl


ClaesHWK

Rekommenderade inlägg

Satt uppe och vände tillbaks dygnet och gjorde en tämligen värdelös open office kalkyl men om nån är intresserad så räknar den ut lite nyttigheter samlat på ett ställe. Mest enkla grejer som gallons, turf, volym, salt mängd, etc. Ganska enkel att ställa in om man vill ändra värdena.

Vill tillägga att jag inte har något saltvattens kar i rullning, utan denna gjorde jag för att underlätta lite i uppstartnings fasen, jag ville också ha med drain pipe size och ytarinning men det var för krångligt iaf när jag inte sovit :P

Ta spara som

http://www.claesdesign.com/akvarium/Akvarie kalkylator.ods

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Excel ska inte ha några problem :) vad jag vet iaf

Så här ska det se ut om den funkar. Tänk på att det jag skrivit kan mycket väl vara fel och inte stämma, och om det står rekommenderad så är det bara vad jag läst någonstans. Bara ändra i vita fälten, eller ge sig på uträkningarna om man vill det :P Den plockar allt ifrån akvariet i första fältet och sen sumpen, där får man skriva 0 om man inte har en.

kalkyl.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var så jag tänkte, jag ville ha en snabb överblick över projektet snabbt genom att bara ändra ett få tal siffror :)

watt per liter kan du enkelt ställa in till önskat värde tror jag iaf, kanske blir knepigt om man går under en watt på liter. Sumpen satte jag bara på en tredjedel av karet :P men man kan ställa in själv :) Den är ju helt upp till en själv, men kanske en liten riktlinje.

Jäkla juwel då, 233l sa dom till mig, men jag få det inte ens upp till 220 :( undra vad dom räknar för mått...

kalkyl2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...