Gå till innehåll

Knäcka LS?


adddo

Rekommenderade inlägg

Kan man "knäcka" levande sten utan att den förstörs?

Som jag förstår det så fins det ju en sorts bakterier i mitten av stenen (där det är syrefattigt?) Om man knäcker stenen i mitten, dör inte dessa då?

Om det är okej att knäcka sten skulle det lösa alla mina "möblerings" problem då jag bara har STORA stenar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis, var glad för att du har stora stenar! Och visst går dem att knäcka, du kan även borra eller såga. Den syrefattiga kärnan du pratar om delas bara och blir givetvis mindre, men inteverkningslös fördet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok så de går att knäcka utan att de blir förstörda.

Men om jag knäcker en LS så borde ju rimligtvis en del av livet i den dö... Behöver jag då en ny "inkörningsperiod" för stenen? Eller är en knäckt LS safe att köra direkt i systemet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, så om jag förstår det rätt nu så kan jag när jag uppgraderar om nåra veckor plocka ur min befintliga LS och slå/kn'cka den till mindre bitar med tex en hammare och sen direkt lägga i det i det nya karet utan att det borde hända nåt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, så om jag förstår det rätt nu så kan jag när jag uppgraderar om nåra veckor plocka ur min befintliga LS och slå/kn'cka den till mindre bitar med tex en hammare och sen direkt lägga i det i det nya karet utan att det borde hända nåt?

undrar bara vad som skulle kunna hända? ... stenen e ju knäckt från ett" JÄTTESTORT " parti i havet. va skulle va skillnaden att knäcka den hemma mot att man knäcker loss den från revet ???

/ undrar... e iof rätt toxad av öl just nu.. smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...