Gå till innehåll

Bränd euphyllia


stooolpe

Rekommenderade inlägg

Min euphyllia kom alldeles för nära min sacrophyton vilket resulterade i att den inte vill slå ut sina polyper på det berörda huvudet.

Det har gått 24 timmar nu sedan jag flyttade isär dem, kommer euphyllian att återhämta sig?

Sacrophytonen blev också lite bränd men återhämtade sig snabbt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bränner sacrophytum? ser du att euphyllians polyper börjar ruttna eller falla av föreslår jag att du kapar av det huvudet för korallens bästa. tyvärr tycker jag euphyllias verkar lite klena när det gäller återhämtning.
Sarcophyton är ganska elaka av sig.

Bifogar två bilder, inga polyper har vad jag kan sett trillat av än så länge, men den ser skrumpen ut. Hur ser den ut när den börjar ruttna?

Även de "långa" polyperna är relativt korta, men det kan också bero på att jag höll på att flytta och försöka sätta den på ett bra ställe så att det kanske tar lite tid för den att återhämta sig efter att jag rört den rätt mycket.

Om jag bör kapa av huvudet, vad gör jag det lämpligast med?

post-5186-14468920870382_thumb.jpg

post-5186-1446892087061_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det ser inte så farligt ut.. låt den vara.. det handlar om den börjar slemma en brun sörja.. då är det till o kapa bort huvudet..

vill man dela vackert så en fintandand såg.. fuldelning innebär avbitare eller sax.. alt bryta bort med handen..

mvh manne

Skönt, tack för svaret Manne, avvaktar tillsvidare, offrar ju mycket hellre min sacrophyton än euphyllian då det är den som är trevligast i min balja, dessutom använder min clown den som substitut istället för en anemon.

Bara att hoppas på det bästa nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...