Gå till innehåll

Tank avdelare


ClaesHWK

Rekommenderade inlägg

Jag har sett sådana men dom var nog i plexi eller glas.

Skall se om jag hittar dom igen för det var inte länge sen jag såg dom på nätet.

MVH.Ted

Tack! :)

Plexi och glas funkar nog inte, jag håller på att bygga en turf alg odling som experiment och dom använder den ovan, men något som liknar den borde fungera minst lika bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det i metall så finns det på Bauhaus. Men att stoppa metall i karet är jag lite emot. Men du kan ju iofs lacka det med Epotex.

Annars är kanske ett insektsnät i plast något som kan funka? Finns också på löpmeter på många byggvaruhus.

Ja det får inte vara metall, insektsnät lär nog fungera :) tack för det tipset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett grått plastnät ifrån ... vad tillverkarna nu hette, "Bröderna" någonting har jag för mig, ett trädgårdsnät som jag har tagit redapå är helt fritt från mjukgörare och andra tråkigheter. Borde fungera ypperligt om du bygger en ram till det, de har även ett grönt nät med större maskor (4x4mm) som även det är fritt från mjukgörare. Du kan hitta näten på diverse trädgårdsmarknader, Coop borde ha det bland annat.

Jag har själv använt det gråa nätet som avdelare till tre sektioner i ett 300L kar, fungerade ypperligt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett grått plastnät ifrån ... vad tillverkarna nu hette, "Bröderna" någonting har jag för mig, ett trädgårdsnät som jag har tagit redapå är helt fritt från mjukgörare och andra tråkigheter. Borde fungera ypperligt om du bygger en ram till det, de har även ett grönt nät med större maskor (4x4mm) som även det är fritt från mjukgörare. Du kan hitta näten på diverse trädgårdsmarknader, Coop borde ha det bland annat.

Jag har själv använt det gråa nätet som avdelare till tre sektioner i ett 300L kar, fungerade ypperligt!

Tack :) ska kolla upp det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...