Gå till innehåll

Biopelletsreaktor


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjena,

Är det någon som skulle kunna tipsa mig om en bra biopelletsreaktor för rimlig peng, antingen här eller utomlands.

Sen undrar jag också om det är några märken av biopellets man ska hålla sig till / undvika. Har skummat igenom hela biopellets tråden men har inte dykt upp något vad jag sett om detta ( trodde framtill nyligen att det var ungefär som zeovit metoden att det bara fanns ett företag som gjorde det )

Akvariets totala volym är på ~450liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en power head som pumpar 1000 liter/timma. och den funkar alldeles utmärkt. er är onödigt då jag får strypa flödet pytte lite. Kör jag fullt öppen så vandrar pelletsen sakta uppåt och efter någon vecka så är de ända uppe mot topplocket.

Jag har 1,3 liter i min och det är nog i mesta laget.

Sådan här http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=838

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En Eheim 1 000 l/tim. Tilläggas ska att jag har filtret liggande i mitt Juwelakvariums filterkammare, men det går ju lika bra utanför akvariet vilket det är byggt för. (Att det skulle tömmas om pumpen stannar gäller ju f ö bara om filtret är placerat ovanför vattenytan på akvariet..)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en power head som pumpar 1000 liter/timma. och den funkar alldeles utmärkt. er är onödigt då jag får strypa flödet pytte lite. Kör jag fullt öppen så vandrar pelletsen sakta uppåt och efter någon vecka så är de ända uppe mot topplocket.

Jag har 1,3 liter i min och det är nog i mesta laget.

Sådan här http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=838

Jag använder 1400l/h när jag kör biopellets.

Ok, då räcker det med den pump jag redan har.

Har köpt biopellets och skall köra biopellets i reaktorn när fosfatremovern är slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...