john.w Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Är det någon som vet var man kan köpa en nivåvakt till vettigt prisbehöver bara nivåvakten som jag skall koppla till en kontaktor som styr en pump. Har kollat clas ohlsson men deras är bara för 110 volt Citera
metcrue Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Jag har använt mig av de som finns på clasoh... och de funkar med en liten pump även om de är för 110v. Citera
JMAONE Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Samma här. Clas Ohlsson.Deras minsta pump har jag tyvärr haft en del problem med. 3 ggr har jag bytt ut min. De slutar helt enkelt fungera.Orsak till att de slutar fungera kan vara att pumpen har gått "torr".... vilket kanske är mindre lyckat. Citera
metcrue Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Annars kan man köpa sådana där billiga pumpar man hittar på trådgårdsaffärer, stormarknader... som kostar en 50:- de verkar hålla hur länge som hälst. Citera
greger Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Varför inte bara köra en 12volts pump till påfyllningen,biltema har en liten vit sak för husvagnsbruk,som det är ett j-a drag i(och som går i hålet på en 25litersdunk). så en 12volts eliminatormed lite kräm,en nivåvakt från clas ohlson och en pump från biltema så slipper du risken med 220v i karet! Citera
thomas5547 Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Tror annars att AcuaCare's nya nivåvakt är bra.. men priset kan man diskutera.. Citera
greger Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Det finns massor av kanonbra nivåvakter,Tunze bl.a,har eller åtminstone hade en kanonbra Osmolator,med dubbla nivåvakter (den andra för överfyllnadsskydd),men dom är ju sällan speciellt billiga. så kan man knåpa ihop en egen för sisådär 5-800 spänn,så bygger det såväl självförtroendet(och martin timell komplexet)som den egna plånboken! Citera
JMAONE Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Annars kan man köpa sådana där billiga pumpar man hittar på trådgårdsaffärer, stormarknader... som kostar en 50:- de verkar hålla hur länge som hälst. Har du något specifiktmärke och modell att rekomendera? Jag skulle vilja ha enbackuptill min Bilge pump CK-181DC (12 v) som jag köpt på Claes Ohlson 3 ggr. Citera
greger Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Kolla den lilla 12 voltaren som biltema säljer för färskvattenssystemet i husvagnar, kostar 50-80 spänn om jag minns rätt och kan trycka många,många liter till en ansenlig lyfthöjd.jag har inget artikelnr, men den är vit, ca 12cm hög och omkrets som en .. en......chorizo . Slanganslutn 10-12 mm ungefär.Rekomederas (för färskvattenstillsättning alltså- inte saltvatten) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.