Gå till innehåll

Nivåvakt


john.w

Rekommenderade inlägg

Varför inte bara köra en 12volts pump till påfyllningen,biltema har en liten vit sak för husvagnsbruk,som det är ett j-a drag i(och som går i hålet på en 25litersdunk). så en 12volts eliminatormed lite kräm,en nivåvakt från clas ohlson och en pump från biltema så slipper du risken med 220v i karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns massor av kanonbra nivåvakter,Tunze bl.a,har eller åtminstone hade en kanonbra Osmolator,med dubbla nivåvakter (den andra för överfyllnadsskydd),men dom är ju sällan speciellt billiga.

så kan man knåpa ihop en egen för sisådär 5-800 spänn,så bygger det såväl självförtroendet(och martin timell komplexet)som den egna plånboken!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan man köpa sådana där billiga pumpar man hittar på trådgårdsaffärer, stormarknader... som kostar en 50:- de verkar hålla hur länge som hälst.

Har du något specifiktmärke och modell att rekomendera? Jag skulle vilja ha enbackuptill min Bilge pump CK-181DC (12 v) som jag köpt på Claes Ohlson 3 ggr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla den lilla 12 voltaren som biltema säljer för färskvattenssystemet i husvagnar, kostar 50-80 spänn om jag minns rätt och kan trycka många,många liter till en ansenlig lyfthöjd.

jag har inget artikelnr, men den är vit, ca 12cm hög och omkrets som en .. en......chorizo . Slanganslutn 10-12 mm ungefär.

Rekomederas (för färskvattenstillsättning alltså- inte saltvatten)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...