Gå till innehåll

Dum anemon


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjena,

Har haft en anemon i akvariet och den har mått bra i ca 2 månader nu. för ett par dagar sedan flyttade mina clowner in i BTA'n vilken anemonen inte verkar tycka om... Istället har han flyttat sig och fäst sig längst upp på en sten ca 10cm från min tunze 6105 som blåser fullt ös på honom.... Vad ska jag göra? Jag vill inte att han ska flytta sig längre upp på stenen för då hamnar han utanför synhåll, men att ha 12000l/h blåsande rätt på honom känns inte bra heller...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena,

Har haft en anemon i akvariet och den har mått bra i ca 2 månader nu. för ett par dagar sedan flyttade mina clowner in i BTA'n vilken anemonen inte verkar tycka om... Istället har han flyttat sig och fäst sig längst upp på en sten ca 10cm från min tunze 6105 som blåser fullt ös på honom.... Vad ska jag göra? Jag vill inte att han ska flytta sig längre upp på stenen för då hamnar han utanför synhåll, men att ha 12000l/h blåsande rätt på honom känns inte bra heller...

Anemoner vandrar själv till ett ställe där dom trivs, man ska låta bli att mixtra å pilla för mycket med dom och vars dom skall sitta. Trivs den inte vid din streamer kommer den helt klart att flytta på sig, trivs den så kommer den att stanna!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akta dig för att den åker igenom pumpen bara. Jag köpte en BTA för några månader sen, den hoppade runt varje natt och till slut låg den på botten i ett 50 tal delar. Den hade åkt igenom min tunze 6025, trots att den var som en stor knytnäve på nätterna. Idag har jag en liten stump kvar, som ett lillfinger, den enda överlevande delen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akta dig för att den åker igenom pumpen bara. Jag köpte en BTA för några månader sen, den hoppade runt varje natt och till slut låg den på botten i ett 50 tal delar. Den hade åkt igenom min tunze 6025, trots att den var som en stor knytnäve på nätterna. Idag har jag en liten stump kvar, som ett lillfinger, den enda överlevande delen.

..inte dåligt att nån del överlevde. som att manglas i en snöslunga ungefär. Reuben; det du kan göra om du är rädd för att den ska åka in i pumpen är att flytta hela stenen. anemoner är ett meck. dom gör lite som dom vill. har själv problem med en BTA som inte uppför sig. går och hoppas att den ska dela sig och återfå bubblorna. gott nytt år föresten /Samuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...