Gå till innehåll

Eheim/mp scubacube


Kelu

Rekommenderade inlägg

Jag pratade med en kär vän vid namn Magnus! Han kan beställa hem det till mig men jag får stå för portot själv! Vilket hade blivit 950kr för karet och 950 kr för möblen!

Känns som det blir billigare och tryggare att köra upp till Hornbach i Göteborg i så fall, skulle något gå fel kommer det också svida extra mycket om karet är köpt direkt från Tyskland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är ju en butik som gör det ! Så det levereras ju till dom som vanligt med garanti osv.. Bara det att dom inte har det i sitt sortiment igentligen. Så därav får jag stå för portot själv.. vilket annars endå hade legat på totalt priset på karet!

Men jag tar det lungt:) Väntar på pris på kuben jag ville beställa skulle få priset inom loppet av en vecka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du fått kläm på vad som ingår i dessa karen? Enbart ramp fattar jag det som?

Men samtidigt har dom bild på en sump med på hemsidan så jag blir inte klok på det..

Har mailat dom idag och frågat lite så jag kommer uppdatera så småningom :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du fått kläm på vad som ingår i dessa karen? Enbart ramp fattar jag det som?

Men samtidigt har dom bild på en sump med på hemsidan så jag blir inte klok på det..

Har mailat dom idag och frågat lite så jag kommer uppdatera så småningom :)

Så som jag förstått det levereras marine varianten med sump och rör så det som fattas är själva tekniken som ska vara i sumpen samt cirkulationspumparna i karet, sen behövs belysningen kompletteras om man tänkt ha annat än mjukkoraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns också ett avlångt Scubaline 250 marine* det karet har 4x39 T5* ,det är tydligen optiwhite glas i akvarierna annars är det sump med fack returpump rördragning möbel belysning som ingår.

*

Om priserna jag har är upp to date så kostar scubacube *marine 165* 12140, scubacube marine *270 14760, scubaline marine 250* 13450.

Från en lokal handlare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns också ett avlångt Scubaline 250 marine* det karet har 4x39 T5* ,det är tydligen optiwhite glas i akvarierna annars är det sump med fack returpump rördragning möbel belysning som ingår.

*

Om priserna jag har är upp to date så kostar scubacube *marine 165* 12140, scubacube marine *270 14760, scubaline marine 250* 13450.

Från en lokal handlare.

Vet inte om du sett de andra trådarna där det pratats om scubacube så tänkte därför passa på att informera dig om att scubacube marine 270 inklusive möbel kostar 9500 kr på Hornbach i Göteborg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det va väll endå inte marine versionen som bara kosta 9500kr? Det va söt modellen? För om inte.. Så ringer jag Göteborg och ber dom ta hem det och kör upp där utan tvekan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jodå, det verkar så läs din egna tråd här, inlägg 4 och 5:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=398432#post398432

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då måste jag ha missat det handla om salt modellen hehe. Då inväntar jag pris exempel på det karet jag ville beställa är det inte "ok" så blir det en tur till göteborg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Karet är beställningsvara så det tar några veckor innan de får hem det.

Du kan ju fråga om du får ett bättre pris om du beställer 2, funderar själv på ett sådant kar, även om det inte gått hem hos regeringen än=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...