Gå till innehåll

Vilken snäcka?


Sultanen

Rekommenderade inlägg

Vad är detta för snäcka?

Blev rekommenderad dessa istället för vanliga turbo då de tydligen kan vända sig på rätt håll igen.. De är dock extremt ineffektiva hittills då de knappt rör på sig och kan då som jag ser det inte vara så vettiga algbetare.

post-4821-14468921024515_thumb.jpg

post-4821-14468921024648_thumb.jpg

post-4821-14468921024783_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det va den här http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+526+564&pcatid=564

Från liveaquaria:

The Banded Trochus Snail is well suited for reef aquariums. As a general rule, you can keep one snail for every two to three gallons of aquarium water. The Banded Trochus Snail is very peaceful and because of its shell shape, it is not easily eaten by crabs. Unlike its close relative, the Tectus Snail, the Banded Trochus Snail can right itself when knocked over.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det va den här http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+526+564&pcatid=564

Från liveaquaria:

The Banded Trochus Snail is well suited for reef aquariums. As a general rule, you can keep one snail for every two to three gallons of aquarium water. The Banded Trochus Snail is very peaceful and because of its shell shape, it is not easily eaten by crabs. Unlike its close relative, the Tectus Snail, the Banded Trochus Snail can right itself when knocked over.

Tack, där har vi den! Tyvärr är mina snäckor varken aktiva på dagen eller natten, sitter på iprincip samma plats när det släcks som när det tänds.. Man kan få fart på dem om man fysiskt flyttar på dem :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska tillägga att de bör vara mycket snabbare än vanliga turbos. Jag hade dock samma problem som dig med att de var inaktiva och knappt rörde på sig - det kan ha berott på en för snabb inkörning. Snäckor är vad jag vet, känsliga för ändringar i salthalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...