Belis Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Hej, jag har nyskaffat en Pseudocheilinus hexataenia som jagar mina två clownfiskar och en annan fisk som jag inte kommer ihåg namnet på, vad ska jag göra? Lämna tillbaka den eller är det bara tillfälligt? När jag köpte den så sa de att den passat med clownfiskar, hur ska jag göra? Citera
Marko Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Hur stort akvarium har du? Min sixline stressade ihjäl min firefish och hoppade sen självmant över sargen en natt innan jag fick fatt på den. Vackra men opålitliga fiskar dom där sixline om du frågar mig. Citera
Belis Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Jag har ett akvarium på cirka 40 l så det är litet och sen stressade upp alla fiskar och går på clownfiskarna, något tips tills imorgon? tänker lämna tillbaka den imorgon Citera
Laggeman Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Till 40 liter så är nog ett par clownfiskar tillräckligt. Kanske någon lite goby eller annan liten fisk som inte simmar så mycket. Citera
Virse Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Jag hade först tänkt säga att Sixlinern kan bli aggressiv om det är ont om mat. Men att stoppa ner en sixliner när du redan har två clowner i ett 40 liters kar är ju inte vettigt. Personligen tycker jag att sixlinern bör ha minst 100 liter. Citera
Fredrik1 Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Håller med Laggeman - i ett så litet akvarium kan du inte ha ngt som "simmar aktivt". Köp en liten goby och en pistolräka vet jag (om du har bottensubstrat)! Citera
Belis Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Ja men som jag skrev så sa affären att det var helt ok så lyssnade på dem, dåligt val men den ska tillbaka imorgon, ja det blir för trångt med fler Citera
Virse Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Visst går det att kombinera dessa arter - men inte i ett så pass litet akvarium. Visste personalen i butiken att det handlade om ett 40 liters?Fredrik har ju bra tips. Fråga även dem i butiken vad som kan tänkas passa i ett 40 liters.Hoppas clownerna och de andra fiskarna överlever. Citera
Belis Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Ja det var där jag köpte akvariumet och jag pekade på att jag hade ett sådant, de visade mig betydligt större fiskar de sa att jag kunde ha men jag tid en Pseudocheilinus hexataenia fast det blev ju också fel men de vill ju tjäna pengar så de tjänat ännu mer på att jag lämnar tillbaka den igen Citera
Belis Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Jag försöker googla på goby som ni tipsade om men får upp så många olika bilder på fiskar så ser inte vilken som e goby är det någon som hat någon bild att länka så är det lättare att förstå Citera
Fredrik1 Postat 17 januari 2011 Postat 17 januari 2011 Stenogobiops nematodes med Alpheus randalli räkaStenogobiops yasha med Alpheus randalli räkaSläktet Amblyeleotris men vissa kan bli lite för storaCtenogobiops tangaroai - snällaste fisken jag haft? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.