Gå till innehåll

Hjälp med Pseudocheilinus hexataenia!


Belis

Rekommenderade inlägg

Hej, jag har nyskaffat en Pseudocheilinus hexataenia som jagar mina två clownfiskar och en annan fisk som jag inte kommer ihåg namnet på, vad ska jag göra? Lämna tillbaka den eller är det bara tillfälligt? När jag köpte den så sa de att den passat med clownfiskar, hur ska jag göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade först tänkt säga att Sixlinern kan bli aggressiv om det är ont om mat. Men att stoppa ner en sixliner när du redan har två clowner i ett 40 liters kar är ju inte vettigt.

Personligen tycker jag att sixlinern bör ha minst 100 liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst går det att kombinera dessa arter - men inte i ett så pass litet akvarium. Visste personalen i butiken att det handlade om ett 40 liters?

Fredrik har ju bra tips. Fråga även dem i butiken vad som kan tänkas passa i ett 40 liters.

Hoppas clownerna och de andra fiskarna överlever.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var där jag köpte akvariumet och jag pekade på att jag hade ett sådant, de visade mig betydligt större fiskar de sa att jag kunde ha men jag tid en Pseudocheilinus hexataenia fast det blev ju också fel men de vill ju

tjäna pengar så de tjänat ännu mer på att jag lämnar tillbaka den igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...