Gå till innehåll

Haquoss LED strip


Tengan

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra om det är ngn som har en sådan ramp och få lite åsikter kring den?

Jag är lite sugen på en i 980mm längd, men hittar inte så mkt information kring den:

Är den något att ha?

BZ har den till salu:

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=14386&prodid=10219&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D14386

Samt info från Aquariumline:

http://www.aquariumline.com/catalog/haquoss-strip-980mm-p-10538.html?language=en

TECHNICAL DATA :

LENGHT : 98cm

TOTAL LED : 312

WHITE LED : 208

BLUE LED : 104

ENERGY CONSUMPTION : 11 Watt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra om det är ngn som har en sådan ramp och få lite åsikter kring den?

Jag är lite sugen på en i 980mm längd, men hittar inte så mkt information kring den:

Är den något att ha?

BZ har den till salu:

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=14386&prodid=10219&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D14386

Samt info från Aquariumline:

http://www.aquariumline.com/catalog/haquoss-strip-980mm-p-10538.html?language=en

TECHNICAL DATA :

LENGHT : 98cm

TOTAL LED : 312

WHITE LED : 208

BLUE LED : 104

ENERGY CONSUMPTION : 11 Watt

Tror du snarare ska leta efter något med power led's istället. Över trehundra dioder o bara 11w.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, det är det jag tycker verkar klent...

Gillar dock formatet på denna då jag skulle kunna klämma in den mellan mina befintliga GLO-ramper o få det att se vettigt ut.

Tips på liknande produkt med bättre kräm Manne?

Hur bred får listen vara ? Dvs vilket mellanrum kan du åstakomma mellan glo ramperna .

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur bred får listen vara ? Dvs vilket mellanrum kan du åstakomma mellan glo ramperna .

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulle vilja ha något som håller sig under 10cm i bredd...

Har idag 4*39W i de befintliga ramperna.

Cirka 200lt vatten i burken = cirka 0,78W/lt.

Inbillar mig bättre tillväxt med lite mer ljus, samt att jag är ute efter LED-glittret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha något som håller sig under 10cm i bredd...

Har idag 4*39W i de befintliga ramperna.

Cirka 200lt vatten i burken = cirka 0,78W/lt.

Inbillar mig bättre tillväxt med lite mer ljus, samt att jag är ute efter LED-glittret.

Svårt o hitta något så smalt som samtidigt ger power.. Men man skulle kunna plocka bort en ramp o göra som Mats gjorde.. En maxspect..80 cm bred o 18 djup

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt o hitta något så smalt som samtidigt ger power.. Men man skulle kunna plocka bort en ramp o göra som Mats gjorde.. En maxspect..80 cm bred o 18 djup

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja precis, det var den styrkan jag såg i denna modellen...

Burken är 110cm bred så jag tappar väldigt mycket utrymme om jag kör med endast 80cm bredd...

Mvh

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Janne - Tack för bra tips!

11cm är säkert okej det med, klart bättre effekt och tom lite billigare än den ursprungliga.

Tommy - Tack för input. Denna är inte tänkt att användas som huvudsaklig ljuskälla, utan 4*39W T5 kommer att fortsätta användas.

Så är planen iaf, får se vad man hittar.

Fortsätt gärna ösa på med tips!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den här har jag själv funderat på & måtten är ju inte så långt från dina önskningar :)

Feature

  • SPS Power Bar is Special for Aquarium Tank Use, especially for SPS / LPS Coral
  • Remote Time Controller include, for sunrise and sunset function
  • 415mn wavelenght
  • Red Green Blue Purple color

Model :36Silm

78cm x 7.5 x 4cm

40W

Dock kostar den runt 1000kr

Såg att manne skrivit i tråden så jag tänkte att kanske man sku få en åsikt av "led kungen" här på guiden :P

mvh Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Roger.

Priset på cirka 1000kr för 40W, jämfört mot BZ cirka 1500kr för 11W så har vi en klar skillnad ;)

Men det är ju alltid bekvämare att kunna handla över disk lokalt, speciellt om man inte blir nöjd eller om något visar sig vara fel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Roger.

Priset på cirka 1000kr för 40W, jämfört mot BZ cirka 1500kr för 11W så har vi en klar skillnad ;)

Men det är ju alltid bekvämare att kunna handla över disk lokalt, speciellt om man inte blir nöjd eller om något visar sig vara fel...

+40 dollar frakt och moms på 25%... :). så det blir nog aningen dyrare än 1500kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Roger.

Priset på cirka 1000kr för 40W, jämfört mot BZ cirka 1500kr för 11W så har vi en klar skillnad ;)

Men det är ju alltid bekvämare att kunna handla över disk lokalt, speciellt om man inte blir nöjd eller om något visar sig vara fel...

Okey...jo fan...håller med dig där med att handla över disk lokalt..själv bor man på åland så här finns det ingen saltvattensaffär därför brukar jag näthandla ganska mycket men hittills har allt varit till mina förväntningar som tur är :)

Infon om sps power led bar...låter ju helt okey iallafall..tänkte byta ut min 70w mh som sitter i mitten på karet mellan (exakt som dig) 4x39w T5 :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra om det är ngn som har en sådan ramp och få lite åsikter kring den?

Jag är lite sugen på en i 980mm längd, men hittar inte så mkt information kring den:

Är den något att ha?

BZ har den till salu:

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=14386&prodid=10219&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D14386

Samt info från Aquariumline:

http://www.aquariumline.com/catalog/haquoss-strip-980mm-p-10538.html?language=en

TECHNICAL DATA :

LENGHT : 98cm

TOTAL LED : 312

WHITE LED : 208

BLUE LED : 104

ENERGY CONSUMPTION : 11 Watt

Har en sån på 5w som extra belysning i mit rsm och tror inte den gör någon störe skillnad. Väldigt svagt ljusskillnad. har inte märkt någon skillnad hos korallerna heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • SPS Power Bar is Special for Aquarium Tank Use, especially for SPS / LPS Coral
  • Remote Time Controller include, for sunrise and sunset function
  • 415mn wavelenght
  • Red Green Blue Purple color
  • 40watt

Någon som kan förklara detdär lite mera som kan nånting om ljus/led belysning...Red,green,blue,purple color t.ex....rött skadar väl typ koraller???

415mn?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • SPS Power Bar is Special for Aquarium Tank Use, especially for SPS / LPS Coral
  • Remote Time Controller include, for sunrise and sunset function
  • 415mn wavelenght
  • Red Green Blue Purple color
  • 40watt

Någon som kan förklara detdär lite mera som kan nånting om ljus/led belysning...Red,green,blue,purple color t.ex....rött skadar väl typ koraller???

415mn?!

tror du blir den förste här på guiden som skriver något om den.. lite rött framhäver vissa färger , så det återstår o se hur den funkar.. du får berätta sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror du blir den förste här på guiden som skriver något om den.. lite rött framhäver vissa färger , så det återstår o se hur den funkar.. du får berätta sen.

Är själv jävligt nyfiken jo..betala & beställde den i tisdags men den har inte skickats ännu..verkar inte finnas på lager kanske :)

hoppas den räcker till att ersätta 70w MH iallafall..för den måste bort när jag får den led "listen"

kommer självklart ta bilder o.s.v om hur det funkar & hur ljuset är..annars får den va till fraggkaret helt enkelt :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag har sen jag startat enbart kört med led belysning i mitt stora som ett test weipro c60/c90

weipro L60/L90

Det jag kan säga är att det är lite för lite blått ljus alla fall i L serien

och i C serien är ljuset lite för lite vitt i, visst växer det

Har en hammar korall som gått från 2-3 huvuden till 12 huvuden idag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...