turboadde Postat 23 januari 2011 Postat 23 januari 2011 Har dom ändrat på pulvret i FM:s Sodium Bicarbonate? Tyckte det förut var lite mer som kristaller(Socker) men var väldigt fint pulver nu i den sista burken jag öppna. Eller har jag blandat ihop det i huvet och tänker på något annat pulver . Citera
turboadde Postat 24 januari 2011 Författare Postat 24 januari 2011 Ingen som kör med fm-s sodium bicarbonat i sin balling? Citera
Benighted Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Sist jag körde var det ett relativt fint pulver (inte som florsocker, men inte så grovt som strösocker heller), precis som vanligt bikarbonat ifrån butiken. Citera
Wretling Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 jag har för mig att Magnesiumsulfate är lite mer som socker, och Sodium Bicarbonate är mer åt "mjöl" hållet. Citera
turboadde Postat 24 januari 2011 Författare Postat 24 januari 2011 Tackar. Då vet jag att det står rätt till i alla fall . Det är så mitt är nu. Citera
Andreas N Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 kalcium clorid och Mg clorid är lite med som socker. sodium bikarbonat är som sagt mer som mjöl och ofta så är det ihop klumpat en del i burken. Citera
Hirez Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Yep, lite som mjöl och det lite "klumpigt" men går lätt sönder.. Citera
lindholm Postat 25 januari 2011 Postat 25 januari 2011 min senaste burk från Fm var bikarbonaten annorlunda, mera som kristaller och inte alls som bakpulver (som det varit i andra burkar), jag undrar faktiskt vad de håller på med på FM, en gång fick jag någon variant på calciumpulvret som innehöll några tillsatser (som skulle vara bra för korallerna). det känns lite konstigt att de ändrar innehållet ??, hursomhelst verkar denna burk med bikarbonat fungera så det är nog inget felpeter Citera
turboadde Postat 25 januari 2011 Författare Postat 25 januari 2011 Åh tack Peter då var det säkert som jag kommer ihåg då om du upplevt lika . fast det var tvärtom för mig hehe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.