Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har dom ändrat på pulvret i FM:s Sodium Bicarbonate? Tyckte det förut var lite mer som kristaller(Socker) men var väldigt fint pulver nu i den sista burken jag öppna. Eller har jag blandat ihop det i huvet och tänker på något annat pulver :P.

Postat

Sist jag körde var det ett relativt fint pulver (inte som florsocker, men inte så grovt som strösocker heller), precis som vanligt bikarbonat ifrån butiken.

Postat

jag har för mig att Magnesiumsulfate är lite mer som socker, och Sodium Bicarbonate är mer åt "mjöl" hållet.

Postat

kalcium clorid och Mg clorid är lite med som socker. sodium bikarbonat är som sagt mer som mjöl och ofta så är det ihop klumpat en del i burken.

Postat

min senaste burk från Fm var bikarbonaten annorlunda, mera som kristaller och inte alls som bakpulver (som det varit i andra burkar), jag undrar faktiskt vad de håller på med på FM, en gång fick jag någon variant på calciumpulvret som innehöll några tillsatser (som skulle vara bra för korallerna).

det känns lite konstigt att de ändrar innehållet ??, hursomhelst verkar denna burk med bikarbonat fungera så det är nog inget fel

peter

Postat
  • Författare

Åh tack Peter då var det säkert som jag kommer ihåg då om du upplevt lika :). fast det var tvärtom för mig hehe

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.