Lasse Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 En liten gissningslek - vilken av dessa två har blivit utsatt för 1,5 års användning av ozon?Det är inkråmet på en aquamedicskummare. den svarta plasten har klarat sig bra men all genomskinlig har gulnat och innandömmet som syns på bilden är helt kört. MVH Lasse Citera
Connaissancen Postat 21 februari 2011 Postat 21 februari 2011 Oj, det var väldigt!!Jag har kört ozon 2 år nu i min Deltec MC500 utan att det genomskinliga blivit missfärgat, så det är väl ok plast antar jag...1 år, om inte mer, har jag kört 5 mg/hr dygnet runt. Citera
-=Mr_B=- Postat 21 februari 2011 Postat 21 februari 2011 Um... Jag tänker ju inte prova med min Shorty, om jag säger så... Ska jag köra ozon skaffar jag en extern reaktor till det.B! Citera
Lasse Postat 21 februari 2011 Postat 21 februari 2011 Det har varit rätt kraftigt mellan varven när jag dratt på för att ta pricken. jag misstänkte det - därför köpte jag en bättre begagnad till reservdelar för ett tag sedan.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.