Gå till innehåll

Fådda anemoner!!


janbanan

Rekommenderade inlägg

Har fått 5st anemoner av en kompis kompis kompis lite invecklat men han var där och fick dessa av honom för han vet jag har saltvattens intresse!

nu är min fråga! vad är det för art? kan det vara Actinia Equina????

min vän vet inget om dessa och han fick dem av en kompis kompis i england....så vet någon?? vill dessa ha mycket,lagon eller svag cirkulation på vattnet?? är inte jätte hemma på anemoner faktiskt men nu så är jag mer eller mindre tvingad! vad ska jag mata dem med? har gett var och en en liten bit räka det gillade dom verkar det som!:smiley20: trodde de skulle vara döda efter resan för han hade dom i en påse med vatten i en tidning i sin väska totalt i två dagar men de verkar må bra!

post-5659-14468921165625_thumb.jpg

Ändrat av janbanan
bild tillagd
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag plockade sådana i Dover 1971. Där lever de i tidvattenzonen. Rätt rolig anemon- ungfödare. De små har åtta tentakler när de föds. Man vet inte (vad jag sett) om de är resultat av vegetativ eller könlig förökning. De kan också knoppa av småanemoner från fotskivan eller föröka sig med ägg och spermier. De finns också i fler färger än på ditt foto.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...