Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Dra en elkanal runt lokalenså är det lätt att dra ElVattenLuftTelebara att droppa vid rätt ställe Citera
Dakstone Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Ja, så blir det.Måste ha tag i en simbassäng,, ska ju producera 6kbm osmos,, inte så lätt o hitta det mitt i vintern,, Citera
Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Ja, så blir det.Måste ha tag i en simbassäng,, ska ju producera 6kbm osmos,, inte så lätt o hitta det mitt i vintern,,http://www.blocket.se/malmo/1000liters_tankar_med_tappkran_32030776.htm?ca=11&w=3 Citera
Dakstone Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Tackar!! Ska ringa o kolla om de är nya,, så det inte har varit nån smaskig diesel eller nåt sånt i dem. Citera
Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Tackar!! Ska ringa o kolla om de är nya,, så det inte har varit nån smaskig diesel eller nåt sånt i dem.Dom brukar vara tvättadetror att du kan ställa tre på varann och då tar dom två pallplatser Citera
Dakstone Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Vi hade sådana på vårt förra jobb, ja man kan stapla hur högt man vågar,, hehe,, nä inga problem, en kompis har trafikskola för tung trafik,, lånar en bil o kör o hämtar.. Citera
Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Vi hade sådana på vårt förra jobb, ja man kan stapla hur högt man vågar,, hehe,, nä inga problem, en kompis har trafikskola för tung trafik,, lånar en bil o kör o hämtar..Dom svarta är ovanligaremen om man odlar fisk i vita blir dom bleka om man inte lägger mörk sand i botten Citera
Dakstone Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Svarta har jag aldrig sett,, men vi hade en variant med galvad plåt runt.Jag ska bygga i 1,5mm alurör till ställningarna, vågar man sätta 2st 160l utan mellanstolpe?Tack för din info om lite blandat. Citera
Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Svarta har jag aldrig sett,, men vi hade en variant med galvad plåt runt.Jag ska bygga i 1,5mm alurör till ställningarna, vågar man sätta 2st 160l utan mellanstolpe?Tack för din info om lite blandat.jag antar att dina akvarier är 100x40x40dvs två klena profiler som ska bära 200cm o en vikt 350kgtänk efter med två akvarier har du tillverkat ett enkelt gångjärndet håller aldrigskulle det vara ett akvarium som är 200cm blir det lite bättreskulle akvariet vara i 15mm glas blir framrutan o bakrutan en stor avlastningtips gör stolpar vid varje sektionett annat tips gör varje sektion separat då kan du möblera om lättare Citera
Dakstone Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Jepp,, tänkte att det inte var nån bra ide,,Utan kör ställning för ställning,, det får kosta lite mer, det kan kvitta i det stora hela. Citera
Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Jag antar att du ska ha ett trevligt företagsnamnett par tipsLagen sägerDu måste gå godkända kurser anmäl dig snarastGodkänd lokal Tillstånd för cites ... om du tänker ha sådana Citera
Dakstone Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Du är en pärla.Är anmäld till Zoorf, L80 o grundkurs, det blir min sambo som går dessa, inskickat till länsstyrelsen oxå.Lokalen får de gärna komma i inspektera.Medlemsavgift till Zoorf betald.Namnet får du på pm;)Får nog köra upp till dig en dag o dricka kaffe, kan ta med Zoegas så du får riktigt kaffe... Citera
Akvarielagret Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Du är en pärla.Är anmäld till Zoorf, L80 o grundkurs, det blir min sambo som går dessa, inskickat till länsstyrelsen oxå.Lokalen får de gärna komma i inspektera.Medlemsavgift till Zoorf betald.Namnet får du på pm;)Får nog köra upp till dig en dag o dricka kaffe, kan ta med Zoegas så du får riktigt kaffe...För det första är jag en skvallerbyttajag vet alla skåningar gillar mig ..................då får dom bekräftat hur Stockholmare är o dom kan känna på mig det är verklighet det:snurrig: Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Imorgonbitti styrs det mot Grotech och lasta prylar, efter det så bär det till Giesemann och lasta armaturer av olika sorter lysrör o bulbar följer oxå med hem.Fredag till Dejong och lasta salt (Reefers best och H2O salt) samt en massa andra tillbehör.Får se om man plockar i nått levande i en låda oxå.. svårt att låta bli..Efter det är nog skåpbilen smock full.. Citera
-=Mr_B=- Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Så, när kan man komma och titta? Så långt är det nu inte från Helsingborg...B! Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Måste först få i ordning butiken, men säg 2-3v men då kan jag inte lova att det finns levande inne. Citera
-=Mr_B=- Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Jag ska inte handla något i alla fall, jag ska bara se vad du är för prick, slösa bort din tid, och lära mig hitta. Jag skulle kunna komma förbi en dag med lokalens golv nymålat, grejerna inlåsta i bilen, och nycklarna i hörnan längst in bakom all färgen... Det är inte verksamheten som är intressant, utan figuren bakom den, så att säga. Men jag har inte bråttom, så ett par veckor gör inget. Skynda långsamt.B! Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Då kan du komma nästa vecka o dricka kaffe,,Semla till det kan vi ju oxå testa,, Citera
Marko Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Fasen B, du framstår verkligen som en drömkund! :-DKul Dakstone och lycka till med butiken! Citera
Akvarielagret Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Imorgonbitti styrs det mot Grotech och lasta prylar, efter det så bär det till Giesemann och lasta armaturer av olika sorter lysrör o bulbar följer oxå med hem.Fredag till Dejong och lasta salt (Reefers best och H2O salt) samt en massa andra tillbehör.Får se om man plockar i nått levande i en låda oxå.. svårt att låta bli..Efter det är nog skåpbilen smock full..Det kan väl aldrig vara värt att hämta salt det är bara tungt o billigt Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Tack Marko..Ja, jan har redan prutat till sig Kaffe o semla,, Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Nope,, inte billigt här i Swe precis..Det ser man på utpriserna oxå.. Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 950:- för en spann H2O salt plus 295 i frakt,, billigt ? Citera
Akvarielagret Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 950:- för en spann H2O salt plus 295 i frakt,, billigt ?Priserna varierar säkert massormen om du köper ett ton salt får du säkert mycket bättre pris med transport till dörrenså slipper du jobba i två dygn med kompis o hotell bil o bensinlägg hellre krut pålevande dyra lätta ömtåliga varor (skapa kontakter inget slår ett besök)även små beställningar som ligger nära varann kan man hämta för att slippa små dyra transporter Citera
Dakstone Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Ska på 3 ställe och hämta saker, dels träffa några återförsäljare, för saltets skull kör jag inte enbart.. kostar mig 1300:- och få en pall levererad till dörren. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.