Gå till innehåll

ger upp snart!


Lunka

Rekommenderade inlägg

bara problem, hittade en av mina två eldräkor helt sönder tuggad av något igår och den andra saknas, nu när jag kom hem efter jobbet så såg min sandvändande sjöstjärna mindre rolig ut, ser ut som om ngt har ätit på den, och den mådde bra igår,vad kan det vara för fel? och förra veckan så tuggade min sjöborre sönder min

Euphyllia, när skall det vanda undrar man ju,

post-5509-14468921366008_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

två clowner, en sjöborre, några eremiter och sniglar och jag har tunze skummare, sump och ca 8000l i cirkulation, inte sett ngt men skall försöka kolla när ljuset slås av, sett endel mask men den största som jag sett e kanske 7-10 cm

och vattenvärden är

nitrat ca 10, svårt att se

kh 11

ca 400

mg testen tog slut för ngn vecka sedan men låg då på 1200, försöker sakta att få upp det, andra test har jag inte

temp 27

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte bidra med mer än att det låter som att du fått med något rovdjur med stenen.

Men är du helt säker på att dina eldräkor är döda? Hur mycket sten har du? Eldräkor är jätteskygga och brukar gömma sig riktigt ordentligt. Tänkte bara så att du inte missat och taget en skalömsning för en död räka. Speciellt skygga kan de också bli eftersom du har så lite fisk i dina 375L.. dvs, om de inte ser någon annan fisk ute så kan de reflexmässigt gömma sig, för att det är ett tecken på fara.

Känslan jag har är att både krabbor, maskar och eremiter är för långsamma för att kunna ta två räkor på kort tid. Men jag vet inte vad som jagar kräftor.

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...