Gå till innehåll

Montipora problem


DanneI

Rekommenderade inlägg

Min montipora håller på att dö, finns det något jag kan göra med den? Förstår inte varför riktigt när det växt och mått bra fram till nu och allt annat går fint i akvariet men men är det något vettigt jag kan göra åt det.

Det är längst ut i ena halvan det börjat...

post-5401-14468921427294_thumb.jpg

post-5401-1446892142748_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nitrat och PH värdet då? Ser pricis ut som min röda montipora gjorde när den dog... hade tur att jag delade den i 3 delar varav en överlevde kan vara ett alterantiv om du verkligen gillar den och det ser riktigt illa ut....

Hur är det med flöde på den? Inget sånnt som har ändrats?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen,

Satans Montipora slaget är redan över, så här ser den ut idag. Jag provade att bada den i pro coral-cure igår men det hjälpte uppenbarligen inget. Synd den såg så fin ut verkade trivas och växte en del sedan gick det fort. Har inget ph-test för tillfället ej heller mätt nitrat.

Ang flödet så har det varit samma hela tiden (väldigt lite flöde på den inget riktat rakt på den)

Ohyra vet jag inte, inget jag själv lagt märke till. Kollade noga igår och kunde faktiskt se att det var något som rörde sig på den längst under till, men om det var boven tvivlar jag på. Såg ut som någon pytteliten snabb silverfisk om jag ska beskriva utseende.

post-5401-14468921429744_thumb.jpg

post-5401-14468921429926_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen,

Satans Montipora slaget är redan över, så här ser den ut idag. Jag provade att bada den i pro coral-cure igår men det hjälpte uppenbarligen inget. Synd den såg så fin ut verkade trivas och växte en del sedan gick det fort. Har inget ph-test för tillfället ej heller mätt nitrat.

Ang flödet så har det varit samma hela tiden (väldigt lite flöde på den inget riktat rakt på den)

Ohyra vet jag inte, inget jag själv lagt märke till. Kollade noga igår och kunde faktiskt se att det var något som rörde sig på den längst under till, men om det var boven tvivlar jag på. Såg ut som någon pytteliten snabb silverfisk om jag ska beskriva utseende.

kan ha varit just att det var lite flöde som var problemet...

jag misstänker att du råkade ut för samma som jag, sk. "Brown slime".

Kolla in min tråd för mer info...

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=38617

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...