Gå till innehåll

Har jag en pistolsräka?


san_miguel

Rekommenderade inlägg

Kan vara en mantis också. Jag hade en mantis som jag hörde för första gången säkert 6-7 månader efter att jag hade startat upp.

Det lät som om någon knackade 2 stenar mot varandra, och det så högt att första gångerna trodde jag att något hade gått sönder, sen blev det irriterande.. 1 år senare lyckades jag håva upp den.. vid det laget hade jag säkert 15+ knäckta eremitskal i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det regelbundet, speciellt när det är släkt så är det med största sannolikhet en pistolräka eller mantis. De är svåra att hitta. Jag har åtminstone 3 pistolräkor i mitt stora och troligtvis en mantis. Att de lever ser jag då och då på en liten hög eller ett hål (där det inte var något dagen innan) eller ömsade skal. Varför jag tror jag har en mantis är för att jag såg en skugga som snabbt rörde sig i ett hål för några månader sedan.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det inte vara så att sniglarna klättrar upp på varandra och försöker skaka av varandra. Då kan passagerarens skal ibland knacka mot rutan.

Jag hör också knackningar men ser inga mantisar eller pistolräkor. Däremot hittar jag hela men tomma snigelskal kontinuerligt.

Hmmm...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...