shreek Postat 7 mars 2011 Författare Postat 7 mars 2011 Läcker Loriculus!Vad är det för sps på bild 2? Ja min favorit i karet.Det är en lps Echinopora av nått slag.
Andreas N Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Läckert Anton! Ps. Du får ta med kameran när ni skall komma så du kan ta lite bättre bilder på min balja
shreek Postat 7 mars 2011 Författare Postat 7 mars 2011 Tack tycker det är skitsvårt att fota salt baljor men de är klart du kan låna kameran
shreek Postat 10 mars 2011 Författare Postat 10 mars 2011 (ändrat) Har efter ca 6-8veckor fått koraller att börja få en grön flouricerande färg vad beror detta på??På bilden är exempel inringade men jag har även en blå acro fragg som håller på att likadant grönt i topparna. Ändrat 10 mars 2011 av shreek felskrivning
Andreas N Postat 10 mars 2011 Postat 10 mars 2011 Svårt att veta men en orsak kan va att du kanske har lite hög järn halt. Närings nivån kan också spela in men det har du ju nästan Loll..... Väldigt finkorall är det iaf även om den får lite grönt i sig.
Trollsvans Postat 11 mars 2011 Postat 11 mars 2011 Jag har haft lite samma problem, en A. millepora som slog om från rosa till tvärgrön. Det jag vet är att jag hade problem med åtminstone höga näringsvärden och slarv med vattenbyten.Fint kar för övrigt!
shreek Postat 19 mars 2011 Författare Postat 19 mars 2011 Var hos Joel i dag och fyndade lite nya koraller så nu börjar jag få en ganska stor samling..ACROPORAA.Millepora (Grön,Röd,Blå)A.Bali green slimer A.FloridaA.GemmiferaA.EchinataA.AbrotanoidesA.??????????? 12 stSTYLOPHORAS.Pistillata Milka (lila,röd,Gul/grön)SERIATOPORAS.Caliendrum (ljusgrön) (grön)S.Hysterix gul,lilaPOCILLIPHORAP.Damicornis (rosa) (rosa med gröna toppart)MONTIPORAM.Digitata grön,(rosa,röd,ljusbrun=)Lila)M.FoliosaM.supermanM.superwomenM.RainbowM.HoffmeisteriSTICHODATYLIAS.Tapetum (neon gul)ENTACMAEAE.Quadericolor (Rosa)CALUSTREAC.EchinulataCFurcataEUPHYLLIAE.ParaancoraE.GlaberescenseFUNGIAF.Repanda (grön med rosa mun)HYDROPHORAH.Regida ( grön)LOBOPHYLLIAL.CorymbosaNEMENZOPHYLIAN.TurbidaPAVONAP.Cactus (grön)PLEROGYRAP.Sinuosa (vit/beigh)TRACHYPHYLLIAT.Geoffroyi (grön, röd)TURBINARAT.MesenterinaECHINOPHORAE.Sp (Blå med röda prickar)MUSSLORT.Maxima (2 olika blå)HELIOPORAH.Coerulea ZOANTHUSZ.Sp blå,rosa gröna,röda, mmTUBIPORAT.Sp (grön)RICORDEAR,Florida (lila gul mun gul)Har säkert glömt några .(Bilder kommer inom kort)
ballsam Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Väldig läcker echinophora du fått tag i. Lite avis på de sista montipororna i din lista också.. kan du inte ta å fota dom? /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk
shreek Postat 20 mars 2011 Författare Postat 20 mars 2011 M.Hoffmeisteri?Det är bara en lite fragg som ennu så länge är brun med gröna polyper .Köpt hos A leasing.Kanske skulle tillägga att jag kan ha fel på vissa arter i min lista då det är jag själv som sökt och skrivit vad jag tror det är.Så när jag lägger ut bilder får ni gärna rätta mig och tala om vilken art det är.//Anton
Guest Mickius Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Oj vilken fin kub Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
shreek Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Tack =)kanske dags och uppdatera med lite bilder nu när det kommit i lite anthias i baljan . Får fixa det i helgen.
MaddeI Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Väldigt fint! Gillade särskilt bilden på din fungia, men är ju också svag för manadarinen och den orangebandade pincetten. /Madde
shreek Postat 29 april 2011 Författare Postat 29 april 2011 Knäppte lite nya bilder i dag, Ni som kan får gärna tala om vad det är för acroporer .
Andreas N Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Hejsan Anton här har du mina gissningar som du efterfrågade.Bild 1 finns det 2 acros min gissning är att den till höger är en typ Acropora loripes , Den till vänster kan jag ej säga då jag har svårt att se polyp strukturen ordentligt. väldigt snyggt med den blåa stammen och de gröna polyperna iaf.Den gröna kan va en Acropora tortuosaDen på bild 5 var ju fett snygg men vad hjälper det...Jag kan ej urskilja vad det är för en variant..... påminner mkt om loripesen men ändå inte.......
shreek Postat 3 maj 2011 Författare Postat 3 maj 2011 Tack båda för den infon verkar ju stämma .//Anton
hansson_1985 Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Nu ska jag visa Hulda hur ditt kar ser ut.. Har tittat lite på ditt kar förut.. Ser riktigt bra ut!!
shreek Postat 2 september 2011 Författare Postat 2 september 2011 Blev inte mycket skrivet av mig i den här tråden innan ja la ner akvariet och skaffade ett större ska starta en ny tråd med det nya karet får vi se om ja blir flitigare att skriva o fota då.
Rekommenderade inlägg