redrobjem Postat 28 februari 2011 Postat 28 februari 2011 Jag har haft i levande stenen nu och av den så blir det som lite sand (har ej haft i den "riktiga" sanden) och en del av den virrvlar omkring hela tiden och vill inte falla till botten jag har inte haft i skummaren än karet är 100*70*50 då 50 är höjden, ingen ytavrinning. Varför vill den inte sluta virrvla trots att jag vinklat och flyttat streamern åt alla möjliga håll. streamern har en kapacitet på 4600 L/H. Jag hade i stenen i fredags. Citera
redrobjem Postat 28 februari 2011 Författare Postat 28 februari 2011 Sug upp skräpet och kasta det.Ja men problemet kommer då komma tillbaka när jag har i sand för även om jag tar lite grövre sand så finns det finare sand i den till viss del. Citera
Ouscazz Postat 28 februari 2011 Postat 28 februari 2011 Den kommer med tiden att flytta sig till ställen där den inte virvlar upp, inne i revet. Citera
redrobjem Postat 28 februari 2011 Författare Postat 28 februari 2011 Ok hur länge brukar det ta mellan höft och pekfinger? Citera
Ouscazz Postat 28 februari 2011 Postat 28 februari 2011 Går inte att svara på.. någon dag eller så kanske. Citera
redrobjem Postat 28 februari 2011 Författare Postat 28 februari 2011 Men det har vart så i 3 dar och är oförändrat. Citera
alexochingencarina Postat 28 februari 2011 Postat 28 februari 2011 Har man bra flås så kan de ju bli svårt med sanden. Men som jag ser de på din bild har du ingenting som taremot (hela ditt rev är öppet). bygg ett rev i mitten av den sten du har så kommer vattnet in i stenen. Försök att bugga lite håligheter för fiskarna så mår dom bra. Har du så öppet rev utan ytavrining kommer det yra! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.