Lasse Postat 19 september 2013 Dela Postat 19 september 2013 Hade du tippat det 2008?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 september 2013 Dela Postat 19 september 2013 Hade du tippat det 2008?MVH LasseHmmpr.. Öööö.. Ja..Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Det är då man tar till reefbound och lappar med så får man en lite fin fläckig bakgrund. Just ang sjöborrar så värkar det svårt att hitta något dom ej sabbar. håller själv på att fila med en lösning. Tror jag får fila många år innan jag hittar lösning. Plåtbakgund:PSå skall man ha bakgrund för man nog gilla läget med lite hål i den här och var. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ted64 Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Vet inte men om man plastar den, alltså inte väv utan bara plasten eller jellcoaten hade det fungerat då?? Funderar på o göra ett stort kar nere i källaren som jag hade tänkt plasta (även med väv) men dom kanske tuggar på det med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Jag har också haft sjöborrar, men ingen har tuggat på bakgrunden vad jag märkt iaf. Däremot hade jag en papegojfisk som man emellanåt hörde kom in till bakgrunden när den tuggade på algfilmen som blev på bakgrunden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MarinaS Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 När vi ändå snackar bakgrunder... Kan man borra hål i dom för att senare peta in koraller i hålen, tänker te.x. gorgonia, skivor som sitter fast på små stenar osv? Tycker det är oerhört svårt att limma koraller på bakgrunder speciellt de som är lite tyngre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Det är det jag använder min bakgrund till - fragraster. En kniv och så är det klart.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StefanL Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Jag limmar en "hylla" av "modellera" typ Deltec Aquascape och låt det torka ett dygn, sen limmar du korallen med den som stöd. Borsta BTN innan så att det inte är alger under Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MarinaS Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Det är det jag använder min bakgrund till - fragraster. En kniv och så är det klart.MVH LasseDet är från ditt kar jag fått den inspirationen från Men jag trodde du limmade fast korallerna och inte genom små hål från kniv/borr Tack då vet jag att det funkar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Små hål är super smidigt. Vatten bakom kommer iaf så lite extra hål gör inget alls. Det går alltid lappa men något om hålet skulle bli lite väl bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.